Entrepreneurial competence formation of future agricultural economists by means of interactive learning tools
DOI:
https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1283Keywords:
interactive methods, interactive learning technologies, business games, «case method», entrepreneurial competence of an agricultural economistAbstract
As a result of research the author demonstrates the need to change the system and the style of teaching economic disciplines, offers to use interactive learning methods for future economists in agricultural universities. In the article the following types of interactive learning as business games and case method are considered. Also, the features of their application in studying economic disciplines to form students’ entrepreneurial competence are given. The article highlights the necessity to use interactive learning methods, which means that both individual and group work of students are used in class, their work with documents and various sources of information which helps the student acquire and process much larger amount of information, contributes to his activity and professional skills, gives rise to critical thinking, the ability to give reason for their views and to further self-education. In such a way universities create favorable conditions for modern specialists.
It is also noted that the use of these interactive technologies is completely justified in training future economists in agricultural universities, as it ensures mastering professional and entrepreneurial competencies, ability to independently organize their own learning activities, actively and creatively participate in the discussion and analysis of the material studied, and skillfully apply the gained knowledge and skills in practice.
Downloads
Metrics
References
Активізація навчального процесу у сучасній вищій школі : метод. огляд / [уклад. Л. А. Якимова]. – Київ : ДП Вид. дім «Персонал», 2010. –32 с.
Гін А. Прийоми педагогічної техніки / А. Гін. – Луганськ : Навч. кн.,Янтар, 2004. – 84 с.
Долбнєва Д. В. Інтерактивні методи навчання : сутність необхідність та використання при підготовці фахівців з обліку та аудиту у ВНЗ України / Д. В. Долбнєва // Науковий вісник НЛТУ України. –2014. – Вип. 24.1. – С. 389–398.
Кардаш Н. Ділові ігри як засіб формування креативності майбутніх менеджерів / Н. Кардаш // Дидактика
професійної школи : зб. наук. праць. – 2006. – Вип. 4. – С. 118–122.
Ковальова К. І. Методика викладання економіки в школі : [навч. посібник] / К. І. Ковальова, В. В. Ковальов. – Київ : Ліра-К, 2012. – 184 с.
Кошманова Т. С. Розвиток педагогічної освіти у США (1960–1998 pp.) / Т. С. Кошманова. – Львів : Світ, 1999. – 486 с.
Меркулова В. О. Активізація пізнавальної діяльності студентів ігровими методами при вивчення економічних дисциплін / В. О. Меркулова, А. А. Каленський // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і
природокористування України. – 2012. – Вип. 175 (3). – С. 175–180. – (Серія : Педагогіка, психологія, філософія).
Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи : [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / В. Л. Ортинський. –
Київ : Центр учбової літератури, 2009. – 472 с.
Побережна М. П. Інтерактивне навчання : основні поняття та визначення / М. П. Побережна // Імплементація сучасних технологій навчання у навчальний процес : Міжнар. наук. конф. (м. Київ, 17–18 березня 2015 р) : матер. конф. – Київ, 2015. – С. 234–238.
Пометун О. Інтерактивні технології навчання : Теорія і практика / О. Пометун, Л. Пироженко. – Київ : А.П.Н., 2002. – 136 с.
Циглик І. Ділові ігри в навчальному процесі при підготовці спеціалістів економічних служб / І. Циглик, Я. Бибик // Вища школа. – 2002. – № 4–5. –С. 50-66.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Неля Миколаївна Каландирець
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.