New approaches and tools of implementation of open education and distance learning
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2520Keywords:
open education, distance learning, design of learning technologies, systems of open education, postgraduate pedagogical educationAbstract
Lyahotska L. L. New approaches and tools of implementation of open education and distance learning.
The author reveals the role of open educational and distance learning in order to ensure greater access to quality education and lifelong learning. The paper deals with basic approaches to implementation of the principles and technologies of open education in the educational process in Ukraine.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 129
/ PDF downloads: 126
References
1. Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: [монографія] / В. Ю. Биков. – Київ : Атіка. 2009. – 684 с.
2. Здіорук С. І. Формування єдиного відкритого освітньо-наукового простору України: оптимальне використання засобів забезпечення випереджального розвитку: аналітична
доповідь / С. І. Здіорук, А. Ю. Іщенко, М. М. Карпенко. – Режим доступу : Science_educationl-e2f67.pdf11.
3. Клясен Н. Л. Діяльність закладів післядипломної педагогічної освіти в умовах модернізації освітньої галузі в Україні / Н. Л. Клясен // Післядипломна освіта в Україні. – 2014. – Вип. 2. – С. 10–13.
4. Кухаренко В. Н. Комбинированное (смешанное) обучение [Электронный ресурс] / В. Н. Кухаренко. – Режим доступа : http://kvn-e-learning. blogspot.com/2012/08/blog-
post_22.html.
5. Мур Майкл Г. Открытое и дистанционное обучение: тенеденции, политика и стартегии / Майкл Г. Мур, А. Тэйт, П. Реста [и др.]. – Москва : Мзд.ИНТ, 2004. – 139 с.
6. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.president.gov.ua/ru/documents/15828.html.
7. Олійник В. В. Освітня діяльність вищих навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти: [довідник] / В. В. Олійник, В. О. Гравіт, Л. Л. Ляхоцька [за заг. ред. В. В. Олійника]. – НАПН України, Ун-т менедж. освіти. – Донецьк : Донбас, 2012. – 151 с.
8. Чередніченко Г. А. Модель змішаного навчання і її використання у викладанні іноземних мов / Г. А. Чередніченко, Л. Ю. Шапран. – Режим доступу : http://2015. Moodlemoot.in.ua/course/view.php?id=83&lang=en.
9. Graham C. R. (2005). Blended learning systems: Definition, current trends, and future directions. In C. J. Bonk & C. R. Graham (Eds.). Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs (pp. 3 – 21). San Francisco, CA : Pfeiffer Publishing.
2. Здіорук С. І. Формування єдиного відкритого освітньо-наукового простору України: оптимальне використання засобів забезпечення випереджального розвитку: аналітична
доповідь / С. І. Здіорук, А. Ю. Іщенко, М. М. Карпенко. – Режим доступу : Science_educationl-e2f67.pdf11.
3. Клясен Н. Л. Діяльність закладів післядипломної педагогічної освіти в умовах модернізації освітньої галузі в Україні / Н. Л. Клясен // Післядипломна освіта в Україні. – 2014. – Вип. 2. – С. 10–13.
4. Кухаренко В. Н. Комбинированное (смешанное) обучение [Электронный ресурс] / В. Н. Кухаренко. – Режим доступа : http://kvn-e-learning. blogspot.com/2012/08/blog-
post_22.html.
5. Мур Майкл Г. Открытое и дистанционное обучение: тенеденции, политика и стартегии / Майкл Г. Мур, А. Тэйт, П. Реста [и др.]. – Москва : Мзд.ИНТ, 2004. – 139 с.
6. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.president.gov.ua/ru/documents/15828.html.
7. Олійник В. В. Освітня діяльність вищих навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти: [довідник] / В. В. Олійник, В. О. Гравіт, Л. Л. Ляхоцька [за заг. ред. В. В. Олійника]. – НАПН України, Ун-т менедж. освіти. – Донецьк : Донбас, 2012. – 151 с.
8. Чередніченко Г. А. Модель змішаного навчання і її використання у викладанні іноземних мов / Г. А. Чередніченко, Л. Ю. Шапран. – Режим доступу : http://2015. Moodlemoot.in.ua/course/view.php?id=83&lang=en.
9. Graham C. R. (2005). Blended learning systems: Definition, current trends, and future directions. In C. J. Bonk & C. R. Graham (Eds.). Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs (pp. 3 – 21). San Francisco, CA : Pfeiffer Publishing.
Downloads
Published
10-12-2015
How to Cite
Ляхоцька, Л. Л. (2015). New approaches and tools of implementation of open education and distance learning. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 46, 167–172. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2520
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2015 Лариса Леонідівна Ляхоцька
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.