Literary development of students by means of cinematographic art

Authors

  • Інна Владиславівна Горячок Khmelnytsky National University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2569

Keywords:

interaction of arts, literature, literary development, cinematographic art, film, innovative techniques

Abstract

Goriachok I. V. Literary development of students by means of cinematographic art.

In the article deals with the peculiarities of interaction between Ukrainian literature and cinema. Their significance and effectiveness are defined for the intellectual development of young generation. A number of innovative methods and techniques are suggested for the implementation of literary education of students by means of cinematographic art.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 140 / PDF downloads: 117

Author Biography

Інна Владиславівна Горячок, Khmelnytsky National University

Ph.D. (Educational Sciences)

References

1. Бабійчук Т. В. Методика створення і використання відеофрагментів художніх творів у процесі вивчення української літератури в педагогічному коледжі : авторереф. дис. на здобуття науковго ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання (українська література)» [Електронний ресурс] / Бабійчук Тамара Василівна. – Київ, 2007. –
Режим доступу : http://librar.org.ua/sections_load.php?s=philology&id=1759&start=6
2. Гельмонт А. Кино на уроке : Кино как наглядное пособие и общая методика его применения / А. Гельмонт. – Москва : Изд-во АПН РСФСР, 1961. – 102 с.
3. Прессман Л. Дидактические основы применения экранно-звуковых средств в школе / Л. Прессман. – Москва : Педагогика, 1987. – 152 с.
4. Рабинович Р. Фильмы-экранизации на уроках литературы и воспитание художественного вкуса у старшеклассников / Р. Рабинович // Искусство в школе. – Москва : Просвещение, 1964. – С. 224–250.

Published

25-06-2015

How to Cite

Горячок, І. В. (2015). Literary development of students by means of cinematographic art. Educational Dimension, 45, 7–12. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2569

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy