Concerning the problem of method competence of future teachers in natural sciences in the course of their professional training: review of monographic research

Authors

  • Василь Андрійович Кушнір Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2579

Keywords:

method competence of a teacher, teacher’s training, pedagogical conditions, monitoring of the teacher’s method competence development

Abstract

Kushnir V. A. Concerning the problem of method competence of future teachers in natural sciences in the course of their professional training: review of monographic research.

The main ideas, scientific approaches, the principles concerning the definition of the essence and the content of method competence of teachers in natural sciences are revealed. The factors of method competence development in the course of professional training are considered on the analysis of monographic research of О. О. Lavrentieva.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 94 / PDF downloads: 84

Author Biography

Василь Андрійович Кушнір, Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor

References

1. Гончаренко С. Педагогічні дослідження: Методологічні поради молодим науковцям / Семен Устимович Гончаренко. – Київ – Вінниця : ДОВ «Вінниця», 2008. – 278 с.
2. Краевский В. Методология педагогики: новый етап : [учеб. пособие] / В. В. Краевский, Е. В. Бережнова. – Москва : Академия, 2006. – 400 с.
3. Кремень В. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати / Василь Григорович Кремень. – Київ : Грамота, 2005. – 448 с.
4. Кушнір В. Системний аналіз педагогічного процесу: методологічний аспект: [монографія] / Василь Андрійович Кушнір. – Кіровоград : Видавничий центр КДПУ, 2001. – 348 с.

Published

25-06-2015

How to Cite

Кушнір, В. А. (2015). Concerning the problem of method competence of future teachers in natural sciences in the course of their professional training: review of monographic research. Educational Dimension, 45, 47–52. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2579

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy