The ways of computing practice improving in teaching process of the Bachelor of Mathematics

Authors

  • Олександр Миколайович Самойленко Mykolaiv V.O.Sukhomlynskyi National University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2589

Keywords:

computing practice, mathematics, professional training, specialized education, educational practice

Abstract

Samoylenko O. М. The ways of computing practice improving in teaching process of the Bachelor of Mathematics.

This article focuses on the issues of professional training of Bachelors of Mathematics in the process of educational computing practice. This article describes the features of computing practice of Bachelors of mathematical disciplines. The article reveals the analysis of computing practice projects. The article highlights the common patterns of structure and content software support of professional work of teachers of mathematics that students develop during computing practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 83 / PDF downloads: 106

Author Biography

Олександр Миколайович Самойленко, Mykolaiv V.O.Sukhomlynskyi National University

Doctor of Pedagogical Sciences

References

1. Дуванова В. С. Методический вестник. Материалы областного образовательного форума 2005 / В. С. Дуванова, З. Н. Ковалевич, Г. С. Целта. – Брест, 2005. – 48 с.
2. Жалдак М. І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики / М. І. Жалдак, В. В. Лапінський, М. І. Шут // Інформатика. – 2006. – No3 –4. – С. 3–96.
3. Михайленко Л. Ф. До питання про методичну підготовку вчителя математики на заочному відділенні педвузу / Л. Ф. Михайленко, О. І. Матяш // Дидактика математики:
проблеми і дослідження : [міжнародний збірник наукових робіт]. – Вип. 16. – Донецьк, 2001. – С. 47–53.
4. Овчинникова М. В. Особистісний підхід як методологічна основа дослідження особистісно орієнтованої підготовки майбутніх вчителів математики до науково-дослідницької діяльності [Електронний ресурс] / М. В. Овчинникова // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Педагогіка і психологія. – 2012. – Вип. 37(2). – С. 264–272. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j–pdf/pspo_2012_37(2)_44.pdf
5. Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України: [метод. рекомендації] / [В. Ю. Биков, О. В. Білоус, Ю. М. Богачков та ін.]; за заг. ред. В. Ю. Бикова, О. М. Спіріна, О. В. Овчарук. – Київ : Атіка, 2010. – 88 с.
6. Професійна підготовка вчителя математики у процесі навчання математичного аналізу / гол. ред. Г. О. Михалін. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2003. – 320 с.
7. Раков С. А. Формування математичних компетентностей учителя математики на основі дослідницького підходу в навчанні з використанням інформаційних технологій: втореф. дис. на здобуття наукового ступеня доктора пед. наук : спец. 3.00.02 «Теорія та методика навчання інформатики» / С. А. Раков. – Харків : ХНПУ, 2005. – 44 с.
8. Слєпкань З. І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі / З. І. Слєпкань. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2000. – 210 с.

Published

25-06-2015

How to Cite

Самойленко, О. М. (2015). The ways of computing practice improving in teaching process of the Bachelor of Mathematics. Educational Dimension, 45, 86–91. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2589

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy