Key competencies, their formation at the lessons of a foreign language

Authors

  • Олена Володимирівна Катеруша Kryvyi Rih Institute of Economics , Криворожский экономический институт ГВУЗ «Криворожский национальный университет» , Криворізький економічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»
  • Людмила Сергіївна Коржова Kryvyi Rih Institute of Economics , Криворожский экономический институт ГВУЗ «Криворожский национальный университет» , Криворізький економічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2606

Keywords:

key competencies, professional competence, social and communicative competence, communicative behavior

Abstract

Katerusha E.V., Corjova L.S. Key competencies, their formation at the lessons of a foreign language.

The article reveals the content of key competencies, the ways and stages of their formation at the lessons of a foreign language. It is proved that the content of key competencies is defined by a number of socio-communicative, professional and communicative skills, methods of communicative behavior, the solution of problem tasks in a social and professionally-oriented communication situations.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Олена Володимирівна Катеруша, Kryvyi Rih Institute of Economics, Криворожский экономический институт ГВУЗ «Криворожский национальный университет», Криворізький економічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

    Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

  • Людмила Сергіївна Коржова, Kryvyi Rih Institute of Economics, Криворожский экономический институт ГВУЗ «Криворожский национальный университет», Криворізький економічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

    Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

Published

25-06-2015

Issue

Section

Current issues of education

How to Cite

Key competencies, their formation at the lessons of a foreign language. (2015). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 45, 150-154. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2606