The possibilities of using cloud technologies in teaching chemistry for foreign students of the preparatory department

Authors

  • Елла Вікторівна Часова State Higher Educational Institution "Kryvy Rih National University"
  • Віталій Васильович Івчук State Higher Educational Institution "Kryvy Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2616

Keywords:

cloud technologies, the study of chemistry, foreign students, individual work

Abstract

Chasova E. V., Ivchuk V. V. The possibilities of using cloud technologies in teaching chemistry for foreign students of the preparatory department.

The article discusses the key elements of using «cloud» technologies in teaching chemistry for foreign students of the preparatory department. «Cloud» technologies in education can be introduced in a way of using personal accounts of students and teachers, daily trackers and registers, interactive dean’s office aimed at exchanging information with the teaching staff and others. A number of necessary conditions is given for the development and functioning of methodical system of training in chemistry based on the integration of individual work organization of students using the «cloud» technologies and traditional means of teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 103 / PDF downloads: 100

Author Biographies

Елла Вікторівна Часова, State Higher Educational Institution "Kryvy Rih National University"

Ph.D. (Chemical Sciences), Assintаnt Professor

Віталій Васильович Івчук, State Higher Educational Institution "Kryvy Rih National University"

Ph.D. (Chemical Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Баева И. А. Психологическая безопасность образовательной среды и характер общения ее участников / И. А. Баева // Экопсихологические исследования: [сборник
материалов 5-й Российской конференции по экологической психологии]. – 2009. – С. 181– 186.
2. Катаев М. Ю. Технологические аспекты проектирования виртуальной интегрированной образовательной среды / М. Ю. Катаев, А. М. Кориков, В. С. Мкртчян // Доклады
Томского государственного университета систем управления и радиоэлектроники. – 2013. – No 4. – Вып. 30. – С. 125–129.
4. Киселева М. В. Модели сетевого взаимодействия в высоко-технологичной информационной образовательной среде / М. В. Киселева, С. А. Мыльникова, В. А. Погосян // Новые образовательные стратегии в современном информационном пространстве: [сборник научных статей]. – 2014. – С. 121– 125.
3. Киселева М. В. Модели учебного взаимодействия в высокотехнологичной информационной образовательной среде / М. В. Киселева, В. А. Погосян // Новые образовательные стратегии в современном информационном пространстве: [сборник научных статей]. – Санкт-Петербург : Изд-во Политехнического университета. – 2013. – С. 58–65.
5. Кречетников К. Г. Проектирование креативной образовательной среды на основе информационных технологий в вузе / К. Г. Кречетников – Москва : Госкорцентр, 2002. – 296 с.
6. Куприянов Б. В. Современные подходы к определению сущности категории «педагогические условия» / Б. В. Куприянов, С. А. Дынина // Вестник Костромского гос. ун-та им. Н. А. Некрасова. – 2001. – No 2. – С. 101–104.
7. Макарчук Т. А. Мобильное обучение на базе облачных сервисов / Т. А. Макарчук, В. Ф. Минаков, А. В. Артемьев // Современные проблемы науки и образования. – 2013. – No 2. – С. 319.
8. Носкова Т. Н. Самоорганизация во внеаудиторной работе студентов в условиях информатизации / Т. Н. Носкова, С. С. Куликова // Вестник университета (Государственный университет управления). – 2012. – No 14. – С. 265–271.
9. Носкова Т. Н. Новые приоритеты педагогической деятельности в образовательной современного вуза / Т. Н. Носкова, Т. Б. Павлова // Научно-технические ведомости СПбГПУ. –
2012. – No 147. – С. 329–334.
10. Погосян В. А. Традиционная лекция в высокотехнологичной образовательной среде университета: быть или не быть? / В. А. Погосян // Новые образовательные стратегии в современном информационном пространстве: [сборник научных трудов]. – Санкт-Петербург : СПбГИПТ. – 2010. – С. 74–82.
11. Помелова М. С. Конструирование содержания учебного материала предметов естественнонаучного цикла с применением современных информационных технологий / М. С. Помелова // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. – 2011. – No 3. – С. 100–103.
12. Роберт И. В. Информационные и коммуникационные технологии в образовании / И. В. Роберт. – Москва : Дрофа, 2008. – 312 с.
13. Роберт И. В. Информатизация образования как новая область педагогического знания / И. В. Роберт // Человек и образование. – 2012. – No 1. – Вып. 30. – С. 14–18.

Published

25-06-2015

How to Cite

Часова, Е. В., & Івчук, В. В. (2015). The possibilities of using cloud technologies in teaching chemistry for foreign students of the preparatory department. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 45, 202–207. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2616

Issue

Section

Current issues of education

Most read articles by the same author(s)