The analysis of normative documents as for improving education of future technology teachers and draft through pedagogical diagnostics facilities

Authors

  • Лариса Савченко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2732

Keywords:

quality of education, pedagogical diagnostics, standard, curriculum

Abstract

Savchenko L. О. The analysis of normative documents as for improving education of future technology teachers and draft through pedagogical diagnostics facilities

The article analyzes curricula, educational standards of training future technology and drawing teacher for pedagogical diagnostics of quality of education. Considerable changes towards training a future teacher have been recently observed, but little attention has been paid to training a future technology teacher for pedagogical diagnostics in the process of studying special disciplines.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 84 / PDF downloads: 92

References

1. Концептуальні засади розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в Європейський освітній простір [Електронний
ресурс] / Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/3145. – 6 с. − (затверджено наказом МОН No 998 від 1.12.2004). 2. Корсак К. В. Світова вища освіта. Порівняння і визнання закордонних кваліфікацій і дипломів : [монографія] / К. В. Корсак; [за заг. ред. проф. Г. В. Щокіна]. – К. : МАУП-МКА, 1997. – 208 с.
3. Про невідкладні заходи щодо запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти [Текст] : постанова Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2005 р. No 1312 // Освіта України. − 2006. − 31 січня. − С. 2.
4. Review of National Curricula and Assessing Digital Competence for Students and Teachers – Digital Skills Working Group, 2010
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://cms.eun.org/shared/data/pdf/curricula_review_final_reduced.pdf.
5. Standards Guidance [Электронный ресурс]. – URL: http://www.tda.gov.uk/partners/ittstandards/guidance_08/qts (дата обращения 03.02.2010).

Published

11-12-2014

How to Cite

Савченко, Л. (2014). The analysis of normative documents as for improving education of future technology teachers and draft through pedagogical diagnostics facilities. Educational Dimension, 43, 81–89. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2732

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy