Structural and functional components of a didactic model of forming students’ social competence

Authors

  • Тамара Качалова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2749

Keywords:

competence approach, competence, social competence, components

Abstract

Kachalova T. G. Structural and functional components of a didactic model of forming students’ social competence.

The author gives the concept of the social competence as well as defines the component structure of students’ social competence and substantial content of each of its functional components.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 89 / PDF downloads: 91

References

1. Бойчук П. М. Модель формування соціальної компетентності студентів педагогічних коледжів / М. П. Бойчук, Н. В. Борбич // Соціальна педагогіка: теорія і практика. – 2013. – No 1. – C. 35–43.
2. Зарубінська І. Б. Проблема діагностики соціальної компетентності студентів вищих навчальних закладів / І. Б. Зарубінська //
Інформаційні технології й засоби навчання. – 2009. – No 5 (3). – Режим доступу до журналу: www.ime.edu-ua.net
3. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : К.І.С., 2004. – 112 с.
4. Остапенко С. Компонентна структура соціальної компетентності студентів філологічних спеціальностей / С. Остапенко //
Вища школа. Спецвипуск No 8. – Ч. 1. – С. 187–194.
5. Слєпкань З. І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі: [навч. посіб.] / З. І. Слєпкань. – К. : Вища школа, 2005. – 239 с.
6. Стратегії модернізації змісту вищої освіти: матеріали для розробки документів з оновлення загальної освіти. – К. : ТОВ «Світ книги», 2001. – 95 с.
7. Rychen D.C. et al. Key Competencies for Successful Life and Well-Functioning Society. – OECD: Hogrefe and Huber, 2003. – 224 p.

Published

11-12-2014

How to Cite

Качалова, Т. (2014). Structural and functional components of a didactic model of forming students’ social competence. Educational Dimension, 43, 186–189. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2749

Issue

Section

Current issues of education