Structural and functional components of a didactic model of forming students’ social competence
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2749Keywords:
competence approach, competence, social competence, componentsAbstract
Kachalova T. G. Structural and functional components of a didactic model of forming students’ social competence.
The author gives the concept of the social competence as well as defines the component structure of students’ social competence and substantial content of each of its functional components.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 115
/ PDF downloads: 116
References
1. Бойчук П. М. Модель формування соціальної компетентності студентів педагогічних коледжів / М. П. Бойчук, Н. В. Борбич // Соціальна педагогіка: теорія і практика. – 2013. – No 1. – C. 35–43.
2. Зарубінська І. Б. Проблема діагностики соціальної компетентності студентів вищих навчальних закладів / І. Б. Зарубінська //
Інформаційні технології й засоби навчання. – 2009. – No 5 (3). – Режим доступу до журналу: www.ime.edu-ua.net
3. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : К.І.С., 2004. – 112 с.
4. Остапенко С. Компонентна структура соціальної компетентності студентів філологічних спеціальностей / С. Остапенко //
Вища школа. Спецвипуск No 8. – Ч. 1. – С. 187–194.
5. Слєпкань З. І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі: [навч. посіб.] / З. І. Слєпкань. – К. : Вища школа, 2005. – 239 с.
6. Стратегії модернізації змісту вищої освіти: матеріали для розробки документів з оновлення загальної освіти. – К. : ТОВ «Світ книги», 2001. – 95 с.
7. Rychen D.C. et al. Key Competencies for Successful Life and Well-Functioning Society. – OECD: Hogrefe and Huber, 2003. – 224 p.
2. Зарубінська І. Б. Проблема діагностики соціальної компетентності студентів вищих навчальних закладів / І. Б. Зарубінська //
Інформаційні технології й засоби навчання. – 2009. – No 5 (3). – Режим доступу до журналу: www.ime.edu-ua.net
3. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : К.І.С., 2004. – 112 с.
4. Остапенко С. Компонентна структура соціальної компетентності студентів філологічних спеціальностей / С. Остапенко //
Вища школа. Спецвипуск No 8. – Ч. 1. – С. 187–194.
5. Слєпкань З. І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі: [навч. посіб.] / З. І. Слєпкань. – К. : Вища школа, 2005. – 239 с.
6. Стратегії модернізації змісту вищої освіти: матеріали для розробки документів з оновлення загальної освіти. – К. : ТОВ «Світ книги», 2001. – 95 с.
7. Rychen D.C. et al. Key Competencies for Successful Life and Well-Functioning Society. – OECD: Hogrefe and Huber, 2003. – 224 p.
Downloads
Published
11-12-2014
How to Cite
Качалова, Т. (2014). Structural and functional components of a didactic model of forming students’ social competence. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 186–189. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2749
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2014 Тамара Качалова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.