The role of integration in English reading teaching of the students of technical specialties
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2790Keywords:
English reading, students of technical specialties, speech competence, methodical ways, integrationAbstract
Lytvynenko I. Yu. The role of integration in English reading teaching of the students of technical specialties.
The article represents the methods of English reading teaching of the students of technical specialities, particularly at the level of reading through integrative methods. The article discusses the features of a speech competence and international requirements of its levels, and some methodical ways of improving English reading. This English competence will help a technical specialist in his future professional activity.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 173
/ PDF downloads: 102
References
1. Великий англо-український словник : [у новій редакції. 200000 слів, словосполучень, ідіоматичних виразів, прислів’їв і приказок]. – К. : Арій, 2008. – 784 с.
2. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с. 3. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред. укр. вид. С. Ю. Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.
4. Закон України «Про інноваційну діяльність» // Відомості Верховної Ради України (ВВР). – 2002. – No 36. – Ст. 266 (зі змінами, внесеними згідно із законами від 2002–2005, 2010–2012). 5. Інтеграція : [словникова стаття] [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/ Інтеграція.
6. Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения: [в 2-х т.] / Я. А. Коменский. – М., 1982. – 648 с.
7. Латинско-русский словарь: [ок. 50000 слов. – 3-е изд., испр.]. – М. : Рус. яз., 1986. – 840 с.
8. Тенденции в глобальном высшем образовании: мониторинг академической революции [Електронний ресурс] / Доклад, подготовленный для Всемирной конференции ЮНЕСКО по высшему образованию 2009 года; перевод Е. Н. Карачаровой. – Режим доступу : http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001831/183168e/pdf
9. Шмир М. Ф. Міжпредметний підхід у формуванні діяльнісної компетенції студентів у вивченні німецької мови / М. Ф. Шмир // Педагогічний альманах ; зб. наук. пр. / редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. – Херсон : РІПО, 2011. – Випуск 12. – Частина 2. – 293 с. – С. 221–224.
2. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с. 3. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред. укр. вид. С. Ю. Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.
4. Закон України «Про інноваційну діяльність» // Відомості Верховної Ради України (ВВР). – 2002. – No 36. – Ст. 266 (зі змінами, внесеними згідно із законами від 2002–2005, 2010–2012). 5. Інтеграція : [словникова стаття] [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/ Інтеграція.
6. Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения: [в 2-х т.] / Я. А. Коменский. – М., 1982. – 648 с.
7. Латинско-русский словарь: [ок. 50000 слов. – 3-е изд., испр.]. – М. : Рус. яз., 1986. – 840 с.
8. Тенденции в глобальном высшем образовании: мониторинг академической революции [Електронний ресурс] / Доклад, подготовленный для Всемирной конференции ЮНЕСКО по высшему образованию 2009 года; перевод Е. Н. Карачаровой. – Режим доступу : http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001831/183168e/pdf
9. Шмир М. Ф. Міжпредметний підхід у формуванні діяльнісної компетенції студентів у вивченні німецької мови / М. Ф. Шмир // Педагогічний альманах ; зб. наук. пр. / редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. – Херсон : РІПО, 2011. – Випуск 12. – Частина 2. – 293 с. – С. 221–224.
Downloads
Published
13-11-2014
How to Cite
Литвиненко, І. (2014). The role of integration in English reading teaching of the students of technical specialties. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 42, 41–46. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2790
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Ірина Литвиненко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.