A role of personality of teacher is in multicultural education of pupils of primary school

Authors

  • Наталя Іванець

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2804

Keywords:

multiculturalism, multicultural competence, multicultural personality, multicultural education, multicultural upbringing, multicultural conducting

Abstract

Ivanets N. V. A role of personality of teacher is in multicultural education of pupils of primary school.

In the article the meaning of the notion «multicultural competence» is revealed, the main characteristics of the future teacher’s multicultural competence, which promote the formation of pupils’ multicultural behavior during the educational process are stated.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 95 / PDF downloads: 85

References

1. Агаддулин Р. Р. Поликультурная профессиональная компетентность современного учителя / Р. Р. Агаддулин // Проблеми сучасної педагогічної освіти. – К. : Пед. преса, 2003. – С. 12–17.
2. Балицька І. В. Мультикультурное образование в США, Канаде и Австралии : автореф. дис. на соискание ученой ступени д-ра пед. наук : 13.00.01. / Балицкая И. В. – М, 2009. – 40 с.
3. Джуринский О. Н. Педагогика межнационального общения: Поликультурное воспитание в России и зарубежом : [учеб. пособ. для вузов] / О. Н. Джуринский. – М. : Сфера, 2007. – 224 с.
4. Трасберг К. Мультикультурное образование : развитие идей и поиск путей их реализации в современном мире / К. Трансберг; под. ред. Л. Васильченко. – Тарту, 2004. – С. 7–12.

Published

13-11-2014

How to Cite

Іванець, Н. (2014). A role of personality of teacher is in multicultural education of pupils of primary school. Educational Dimension, 42, 103–107. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2804

Issue

Section

Obsolete8