The concept of modernization of professional training of bachelors of Romance-Germanic Philology based on competence approach

Authors

  • Наталя Колесниченко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2822

Keywords:

modernization, professional training, bachelors of Romance-Germanic Philology, competence-based approach, lingua-communicative competence

Abstract

Kolesnichenko N. Yu. The concept of modernization of professional training of bachelors of Romance-Germanic Philology based on competence approach.

The article is focused on the problems of improving the professional training of bachelors of Romance-Germanic Philology. Particular attention is paid to the design of a conceptual model of modernization professional training of bachelors of Romance-Germanic Philology with competence-based approach being its ground. Main phases, general didactic and specific principles necessary for the organization of this process are highlighted.

Downloads

Metrics

PDF views
108
Abstract views: 133 / PDF downloads: 108

References

1. Вербицкий А. А. Компетентностный подход и теория контекстного обучения / А. А. Вербицкий. – М. : Исследоват. центр проблем качества подгот. спец., 2004. – 136 с.
2. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики: [монографія] / Н. М. Бібік, Л. С. Ващенеко, О. І. Локшина, О. В. Овчарук, Л. І. Паращенко, О. І. Пометун, О. Я. Савченко та ін.; під заг ред. О. В. Овчарук. – К. : К. І. С., 2004. – 112 с.
3. Компетентность человека – новое качество образования : материалы XIII Всерос. совещания; под ред. А. В. Хуторского. – М.; Уфа : Исследоват. центр проблем качества подгот. спец. – 2003. – Кн. 2. – 72 с.
4. Кондрашова Л. В. Высшая педагогическая школа и Болонский процесс : реалии и перспективы : [монография] / Лидия Валентиновна Кондрашова. – Кривой Рог : КГПУ, ИВИ, 2007. – 474 с.
5. Краковская О. С. Модель формирования организационно-управленческой компетенции бакалавров лингвистики / О. С. Краковская // Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. – 2014. – Вып. 2. – С. 138–144.
6. Цокур О. С. Категория педагогического сознания в теории и практике профессиональной подготовки учителя : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.04 / Ольга Степановна Цокур. – Одесса, 1998. – 464 с.
7. Шапошников К. В. Контекстный подход в процессе формирования профессиональной компетентности будущих лингвистов-переводчиков : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08 / Константин Владимирович Шапошников. – Йошкар-Ола, 2006. – 226 с.

Published

13-11-2014

How to Cite

Колесниченко, Н. (2014). The concept of modernization of professional training of bachelors of Romance-Germanic Philology based on competence approach. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 42, 176–183. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2822

Issue

Section

Current issues of education