Using interactive teaching methods to prepare future teachers of foreign language tolerant communication activities
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2870Keywords:
interactive methods of teaching, future teachers of foreign languages, communicative skills, toleranceAbstract
Logvinenko A.Y. Using interactive teaching methods to prepare future teachers of foreign language tolerant communication activities.
The article is devoted to consideration of interactive methods of teaching and their role to the tolerant communicative activity in the process of future foreign language teachers’ training. The examples of interactive forms that favor development of communicative and creative skills, tolerant attitude to representatives of other nations while teaching English are shown.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 114
/ PDF downloads: 111
References
1. Бондаренко М. П. Організація і виховання студентського колективу / М. П. Бондаренко. – К. : Вища школа, 1979. – 69 с.
2. Вахрушева Т. Ю. Теоретичні аспекти активних методів навчання [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/PPMB/texts/2008-03/08vtyaml.pd
3. Євтух М. Б. Сучасні тенденції професійної підготовки вчителя / М. Б. Євтух // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та вузі: зб. наук. праць. – Рівне : Волинські обереги, 2002. – Вип. 3. – С. 170–175.
4. Исмагилова З. А. Воспитание толерантности у студентов педагогического вуза в процессе изучения иностранного язика: автореф. дис. на соискание ученой степени
канд. пед. наук: специальность 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / З. А. Исмагилова. – Казань, 2007. – 20 с.
5. Пащенко М. І. Активні методи навчання у підготовці майбутніх учителів[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eprints.zu.ua/2142/1/3.pdf.
6. Педагогика и психология высшей школы / под ред. С. И. Самыгина. – Ростов-н/Д. : Феникс, 1998. – 526 с.
7. Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання / О. Пометун. – К. : АСК, 2007. – 144 с.
8. Хлєбнікова Т. М. Ділова гра як метод активного навчання педагога:[навч.-метод. посіб. для викл., директорів шкіл, керівн. РУО] / Т. М. Хлєбнікова. – Х. : ВГ «Основа», 2003. – 80 с.
2. Вахрушева Т. Ю. Теоретичні аспекти активних методів навчання [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/PPMB/texts/2008-03/08vtyaml.pd
3. Євтух М. Б. Сучасні тенденції професійної підготовки вчителя / М. Б. Євтух // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та вузі: зб. наук. праць. – Рівне : Волинські обереги, 2002. – Вип. 3. – С. 170–175.
4. Исмагилова З. А. Воспитание толерантности у студентов педагогического вуза в процессе изучения иностранного язика: автореф. дис. на соискание ученой степени
канд. пед. наук: специальность 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / З. А. Исмагилова. – Казань, 2007. – 20 с.
5. Пащенко М. І. Активні методи навчання у підготовці майбутніх учителів[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eprints.zu.ua/2142/1/3.pdf.
6. Педагогика и психология высшей школы / под ред. С. И. Самыгина. – Ростов-н/Д. : Феникс, 1998. – 526 с.
7. Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання / О. Пометун. – К. : АСК, 2007. – 144 с.
8. Хлєбнікова Т. М. Ділова гра як метод активного навчання педагога:[навч.-метод. посіб. для викл., директорів шкіл, керівн. РУО] / Т. М. Хлєбнікова. – Х. : ВГ «Основа», 2003. – 80 с.
Downloads
Published
08-05-2014
How to Cite
Логвіненко, А. (2014). Using interactive teaching methods to prepare future teachers of foreign language tolerant communication activities. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 77–81. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2870
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Анастасія Логвіненко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.