Building professional knowledge of future technical translators

Authors

  • Євгенія Пизіна

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2874

Keywords:

professional training, translator’s competencies, technical literature, technical university, professional knowledge, information technologies

Abstract

Pyzina E. V. Building professional knowledge of future technical translators.

The article discusses how its author built professional knowledge of future technical translators in the students of technical universities with the help of information technologies. The researcher both provides her readers with real examples of the learning forms, methods, and techniques used and describes the results she has obtained during the educational experiment.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 84 / PDF downloads: 85

References

1. Бахов І. С. Формування професійної міжкультурної компетентності майбутніх перекладачів у вищих навчальних закладах : автореф. дис. на здобуття канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / І. С. Бахов. – К., 2011. – 20 с.
2. Желясков В. Я. Дидактичне забезпечення процесу навчання майбутніх перекладачів на засадах компетентнісного підходу : автореф. дис. на здобуття канд. пед. наук: спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / В. Я. Желясков. – Кривий Ріг, 2011. – 20 с.
3. Комиссаров В. Н. Современное переводоведение : [учеб. пособие] / В. Н. Комиссаров. – М. : ЭТС, 2002. – 424 с.
4. Мацюк О. О. Формування професійної компетентності майбутніх перекладачів засобами інформаційно-комунікаційних технологій : автореф. дис. на здобуття канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. О. Мацюк. – Хмельницький, 2011. – 20 с.
5. Новиков А. И. Реферативный перевод научно-технических текстов / А. И. Новиков, Н. М. Нестерова. – АН СССР, Ин-т языкознания. – М. : Наука, 1991. – 146 с.

Published

08-05-2014

How to Cite

Пизіна, Є. (2014). Building professional knowledge of future technical translators. Educational Dimension, 41, 96–102. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2874

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy