Problems applying pedagogical modeling in the process of professional training of future marketing specialists
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2876Keywords:
model, pedagogical modeling, professionalism, marketing specialists, methods active learningAbstract
Putintsev A. V. Problems applying pedagogical modeling in the process of professional training of future marketing specialists.
In the article attention is accented on the problem of increase of competitiveness of graduating students of higher educational establishments, in particular future marketing specialists, theoretical basis of pedagogical modeling are investigated, types of pedagogical models, determination and classifìcatìon of pedagogical models are defined.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 102
/ PDF downloads: 104
References
1. Архангельский С. М. Лекции по теории обучения в высшей школе / С. М. Архангельский. – М. : Высш. шк., 1974. – 384 с.
2. Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество. Опыт социального прогнозирования / Даниел Белл. – М. : Academia, 2004. – 944 с.
3. Бібік Н. Компетентнісний підхід у презентації освітніх результатів / Н. Бібік // Школа першого ступеня: теорія і практика: зб. наук. праць Переяслав-Хмельницького держ. пед. ун-ту ім. Григорія Сковороди. – Вип. 10. – Переяслав-Хмельницький, 2004. – С. 157–163.
4. Бондар С. П. Компетентність особистості – інтегрований компонент навчальних досягнень учнів / С. П. Бондар // Біологія і хімія в школі. – 2003. –No 2. – С. 8–9.
5. Ващик Т. І. Моделювання у навчально-виховному процесі вищої школи / Т. І. Ващик // Нові технології навчання. – К. : НМЦВО, 2005. – Вип. 41. – С. 147–158.
6. Дахин А. Н. Педагогическое моделирование: сущность, эффективность и неопределенность / А. Н. Дахин // Школьные технологии. – 2002. – No 2. – С. 62–67.
7. Зязюн І. А. Краса педагогічної дії:[навч. посібн.] / І. А. Зязюн. – К. :Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1997. – 302 с.
8. Липский И. А. Социальная педагогика: Методологический аналіз: [монографія] / И. А. Липский. – М. : Сфера, 2004. – 320 с.
9. Лобашев В. Д. Структурный подход к моделированию ведущих элементов процесса обучения / В. Д. Лобашев // Инновации в образовании. – 2006. – No 3. – С. 99–111.
10. Макєєва І. В. Роль семінарського заняття у підготовці фахівця і методика управління дискусією / І. В. Макєєва // Радянська педагогіка. – М. : Освіта. – 2003. – No 5. – С. 61.
11. Панфілов М. А. Знаково-символическое моделирование учебной информации в вузе / М. А. Панфилов // Педагогика. – 2005. – No 9. – С. 51–56.
12. Рудницька О. П. Педагогіка загальна та мистецька:[навч. посібн.] /О. П. Рудницька. – К. : Інтерпроф, 2002. – 270 с.
13. Фридман Л. М. Наглядность и моделирование в обучении / Л. М. Фридман. – М. : Знание, 1984. – 80 с.
14. Штофф В. А. Моделирование и философия / В. А. Штофф. – М. : Наука, 1996. – 304 с.
2. Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество. Опыт социального прогнозирования / Даниел Белл. – М. : Academia, 2004. – 944 с.
3. Бібік Н. Компетентнісний підхід у презентації освітніх результатів / Н. Бібік // Школа першого ступеня: теорія і практика: зб. наук. праць Переяслав-Хмельницького держ. пед. ун-ту ім. Григорія Сковороди. – Вип. 10. – Переяслав-Хмельницький, 2004. – С. 157–163.
4. Бондар С. П. Компетентність особистості – інтегрований компонент навчальних досягнень учнів / С. П. Бондар // Біологія і хімія в школі. – 2003. –No 2. – С. 8–9.
5. Ващик Т. І. Моделювання у навчально-виховному процесі вищої школи / Т. І. Ващик // Нові технології навчання. – К. : НМЦВО, 2005. – Вип. 41. – С. 147–158.
6. Дахин А. Н. Педагогическое моделирование: сущность, эффективность и неопределенность / А. Н. Дахин // Школьные технологии. – 2002. – No 2. – С. 62–67.
7. Зязюн І. А. Краса педагогічної дії:[навч. посібн.] / І. А. Зязюн. – К. :Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1997. – 302 с.
8. Липский И. А. Социальная педагогика: Методологический аналіз: [монографія] / И. А. Липский. – М. : Сфера, 2004. – 320 с.
9. Лобашев В. Д. Структурный подход к моделированию ведущих элементов процесса обучения / В. Д. Лобашев // Инновации в образовании. – 2006. – No 3. – С. 99–111.
10. Макєєва І. В. Роль семінарського заняття у підготовці фахівця і методика управління дискусією / І. В. Макєєва // Радянська педагогіка. – М. : Освіта. – 2003. – No 5. – С. 61.
11. Панфілов М. А. Знаково-символическое моделирование учебной информации в вузе / М. А. Панфилов // Педагогика. – 2005. – No 9. – С. 51–56.
12. Рудницька О. П. Педагогіка загальна та мистецька:[навч. посібн.] /О. П. Рудницька. – К. : Інтерпроф, 2002. – 270 с.
13. Фридман Л. М. Наглядность и моделирование в обучении / Л. М. Фридман. – М. : Знание, 1984. – 80 с.
14. Штофф В. А. Моделирование и философия / В. А. Штофф. – М. : Наука, 1996. – 304 с.
Downloads
Published
08-05-2014
How to Cite
Путінцев, А. (2014). Problems applying pedagogical modeling in the process of professional training of future marketing specialists. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 106–112. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2876
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Анатолій Путінцев
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.