Theoretical Issues formation modeling skills in students of higher economic education
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2880Keywords:
modeling, skill, student, institution of higher economical educationAbstract
Tyurina D. M., Makarova L. G. Theoretical Issues formation modeling skills in students of higher economic education.
The article deals with scientific and methodological basis of skills formation process modeling in students of higher economic education: the essence of concepts: «the ability of modeling of economic objects», the classification skills of modeling economic facilities in compliance with the modeling process, specified criteria, performance levels formation of economic objects modeling skills in students.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 121
/ PDF downloads: 109
References
1. Батороев К. Б. Аналогии и модели в познании / К. Б. Батороев. – Новосибирск : Наука, 1981. – 319 с.
2. Гальперин П. Я. Психология мышления и учение о поэтапном формировании умственных действий / П. Я. Гальперин // Хрестоматия по психологии :[учеб. пособие для студ. пед. ин-тов] / [под ред. проф. А. В. Петровского]. – М. : Просвещение, 1997. – С. 400–424.
3. Лов’янова І. В. Формування інтелектуальних умінь старшокласників у процесі вивчення предметів природничого циклу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / І. В. Лов’янова. – К., 2006. – 20 с.
4. Монастирна Г. В. Формування професійної компетентності майбутніх учителів інформатики засобами інформаційно-педагогічного моделювання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Г. В. Монастирна; Луганський нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. – Луганськ, 2009. – 20 с.
5. Нічуговська Л. І. Науково-методичні основи математичної освіти студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. І. Нічуговська. – К., 2005. – 36 с.
6. Новик И. Б. О моделировании сложных систем / И. Б. Новик. – М. : Мысль, 1965. – 335 с.
7. Савченко Г. О. Формування готовності майбутніх фахівців банківської справи до аналітичної діяльності засобами моделювання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Г. О. Савченко. – Одеса, 1993. – 18 с.
2. Гальперин П. Я. Психология мышления и учение о поэтапном формировании умственных действий / П. Я. Гальперин // Хрестоматия по психологии :[учеб. пособие для студ. пед. ин-тов] / [под ред. проф. А. В. Петровского]. – М. : Просвещение, 1997. – С. 400–424.
3. Лов’янова І. В. Формування інтелектуальних умінь старшокласників у процесі вивчення предметів природничого циклу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / І. В. Лов’янова. – К., 2006. – 20 с.
4. Монастирна Г. В. Формування професійної компетентності майбутніх учителів інформатики засобами інформаційно-педагогічного моделювання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Г. В. Монастирна; Луганський нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. – Луганськ, 2009. – 20 с.
5. Нічуговська Л. І. Науково-методичні основи математичної освіти студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. І. Нічуговська. – К., 2005. – 36 с.
6. Новик И. Б. О моделировании сложных систем / И. Б. Новик. – М. : Мысль, 1965. – 335 с.
7. Савченко Г. О. Формування готовності майбутніх фахівців банківської справи до аналітичної діяльності засобами моделювання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Г. О. Савченко. – Одеса, 1993. – 18 с.
Downloads
Published
08-05-2014
How to Cite
Тюріна, Д., & Макарова, Л. (2014). Theoretical Issues formation modeling skills in students of higher economic education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 127–133. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2880
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Діна Тюріна, Лариса Макарова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.