The content and structure of self education students of technical schools

Authors

  • Тетяна Квітка

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2895

Keywords:

independent work of students, self-educational activity, the structure of self-activity, stages of self-activity

Abstract

Kvitka T. V. The content and structure of self education students of technical schools.

In the article analyzed the essence of the concepts of «independent work of students» and «self-educational activities», revealed the difference between them. A sightseeing characteristic components of the structure of self-activity of students of higher technical education establishments, which may be carried out in the study of mathematical disciplines. The author examines the logic of self-organization activities, offers characteristic structurally oriented, information and practice- stimulating creative stages of self, suggests methods of self-educational students based on the characteristics of each of these stages.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 104 / PDF downloads: 103

References

1. Буряк В. Умови та засоби самоосвіти студентів / Володимир Буряк // Вища школа. – 2002. – No 6. – С. 18–36.
2. Власова О. І. Педагогічна психологія: [навч. посібник] / О. І. Власова. – К. : Либідь, 2005. – 400 с.
3. Гете И. В. Собрание сочинений: [в 10 т.] / Гете И. В.; пер. с нем.; под общ. ред. А. Аннисста и Н. Вильмонта. – М. : Худож. лит., 1975, – Т. 6. – 478 с.
4. Зіньковський Ю. Креативність – фрактал сучасної парадигми вищої технічної освіти /Юрій Зіньковський, Георгій Мірських // Вища освіта України. – 2007. – С. 14–26.
5. Косенкова І. Створення умов для самоосвітньої діяльності вчителів у міжкурсовий період / І. Косенкова // Школа. – 2012. – No 11 (83). – С. 12–17.
6. Крутій К. Вплив чинників зовнішнього середовища та стратегії самоосвіти педагога дошкільного закладу, або Як провести SWOT- та PESТ-аналіз / Катерина Крутій, Наталія Ганжа // Дошкільна освіта. – 2012. – No 2 (36). – С. 16–25.
7. Навчальна програма (робота) з дисципліни «Диференціальні рівняння» для студентів напряму підготовки 6.050702: Електромеханіка. – Кривий Ріг : ДВНЗ «Криворізький національний університет». – 2013. – 6 с.
8. Навчальна програма (робоча) з дисципліни «Лінійна алгебра» для студентів напряму підготовки 6.050702: Електромеханіка. – Кривий Ріг : ДВНЗ «Криворізький національний університет». – 2013. – 6 с.
9. Писарев Д. И. Сочинения: [в 4 т.] / Д. И. Писарев. – Т. 3. – М. : Гослитиздат, 1956. – 570 с.
10. Малихін О. В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект: [монографія] / Олександр Володимирович Малихін. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. – 307 с.

Published

08-05-2014

How to Cite

Квітка, Т. (2014). The content and structure of self education students of technical schools. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 68–73. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2895

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy