Research of professional values based on methods «Square of values»

Authors

  • Олена Мурзіна

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2934

Keywords:

values, values based, professional values, professional values based, professional occupation, «Square of values»

Abstract

Murzina O. A. Research of professional values based on methods «Square of values»

The research methodology of individual’s value orientations based on the method «Square of values» has been considered in the article. The concept of «professional value orientations» means for us the orientation of the personality on goals, means and conditions of professional activity. Particular attention is focused on the questionnaire of cadets and students of Zaporozhye Law Institute DDUVS. As a result of research, we came to the conclusion that the proposed testing methodology has an effective instrument for the study of professional value orientations of future specialists.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 102 / PDF downloads: 89

References

1. Ананьев В. Г. Человек как предмет познания / В. Г. Ананьев. – Л. : ЛГУ, 1968. – 339 с.
2. Асеев В. Г. Мотивация поведения и формирование личности // В. Г. Асеев. – М. : Мысль, 1976. – 158 с.
3. Дубровина И. В. Способности и интересы / И. В. Дубровина // Возрастная и педагогическая психология: [учебник]. – М., 1999. – С.173–177.
4. Мурзіна О. А. Формування професійних ціннісних орієнтацій у майбутніх правоохоронців : [методичні рекомендації] / О. А. Мурзіна. – Запоріжжя, 2014. – С. 26–32.
5. Надирашвили Ш. А. Установка и деятельность / Ш. А. Надирашвили. – Тбилиси, 1987. – 361 с.
6. Обуховский К.Психология влечений человека: [монография] / К. Обуховский; ред. Б. М. Сегал. – М. : Прогресс, 1972. – 247 с.
7. Ядов В. А. О диспозиционной регуляции социального поведения личности / В. А. Ядов // Методологические проблемы социальной психологии. – М. : Наука, 1975. – С. 89–105.

Published

08-05-2014

How to Cite

Мурзіна, О. (2014). Research of professional values based on methods «Square of values». Educational Dimension, 41, 341–346. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2934

Issue

Section

Obsolete6