Formation of the creative position of the future teachers of chemistry and biology during training

Authors

  • Наталя Чувасова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2937

Keywords:

creative, creativity, professional attitude, creative positio

Abstract

Chuvasova N. А. Formation of the creative position of the future teachers of chemistry and biology during training.

On the basis of comparison, comparison, synthesis of scientific information phenomenon of «creative», «creativity», «professional position», «creative attitude» discusses various approaches to the definition of these concepts. Author determined creative quality factors, conditions and stages of the creative position of the future teachers of chemistry and biology.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 99 / PDF downloads: 106

References

1. Актуальні проблеми психології творчості : [зб. наук. праць] / за ред. В. О. Моляко. – Житомир : Вид. ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – Т. 12. – Вип. 3. – 318 с.
2. Варламова Е. П. Психология творческой уникальности / Варламова Е. П., Степанов С. Ю. – М. : Институт психологии РАН, 2002. – 256 с.
3. Гнатко Н. М. Проблема креативности и явления подражания /Николай Митрофанович Гнатко. – М. : Институт психологии РАН,1994. – 43 с.
4. Грановская P. M. Конфликт и творчество в зеркале психологи / Р. М. Грановская. – М. : Генезис, 2002. – 573 с.
5. Исследование проблем психологии творчества / Я. О. Пономарев. – М. : Наука, 336 с.
6. Педагогічна майстерність: [підручник] / І. А. Зязюн, 1983. – Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; за ред. І. А. Зязюна. – К. : Вища шк., 1997. – 349 с.
7. Психологічне дослідження творчого потенціалу особистості : [монографія] / авт. кол.; наук. керівник В. О. Моляко. – К. : Педагогічна думка, 2008. – 208 с.
8. Шадриков В. Д. Психология деятельности человека / Владимир Дмитриевич Шадриков. – М. : Изд-во «Институт психологии РАН», 2013. – 464 с.

Published

08-05-2014

How to Cite

Чувасова, Н. (2014). Formation of the creative position of the future teachers of chemistry and biology during training. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 356–361. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2937

Issue

Section

Obsolete6