Methodical aspects of designing communicative interaction of technical specialties students while learning a professionally oriented Ukrainian language

Authors

  • Неоніла Тільняк

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2964

Keywords:

communicative interaction, monologue speech, dialogue speech, technical specialties students, professional communication

Abstract

Tilniak N. Methodical aspects of designing communicative interaction of technical specialties students while learning a professionally oriented Ukrainian language.

The article demonstrates the methodical aspects of designing communicative interaction of technical specialties students while learning a professionally oriented Ukrainian language, outlines didactic range of practical aspect of professional language, describes the specifics of implementing the tasks of commonly used forms of monologue and dialogue speech in the context of their future professional activity.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 94 / PDF downloads: 93

References

1. Андреев А. Л. Компетентностная парадигма в образовании : опыт философско-методологического анализа / А. Л. Андреев // Педагогика. – 2005. – No 4. – С. 19–27.
2. Барановська Л. В. Формування культури мови студентів аграрного вузу (на матеріалах навчання з дисципліни «Ділова українська мова») : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Барановська Лілія Володимирівна. – К., 1995. – 236 с.
3. Беляева Л. А. Интегративно-модульная педагогическая система профессионального образования / Людмила Александровна Беляева. – Санкт-Петербург – Радом, 1997. – 227 с. 4. Беспалько В. П. Основы теории педагогических систем / Владимир Павлович Беспалько. – Воронеж : Изд-во ВГУ, 1997. – 252 с.
5. Власова О. І. Педагогічна психологія : [навч. посіб.] / Олена Іванівна Власова. – К. : Либідь, 2005. – 400 с.
6. Выготский Л. С. Педагогическая психология ; под ред. В. В. Давыдова / Лев Семенович Выготский. – М. : Педагогика, 1991. – 480 с.
7. Зимняя И. А. Психологические особенности восприятия лекции в аудитории / Ирина Алексеевна Зимняя. – М. : Знание, 1970. – 30 с.
8. Караман С. О. Сучасна українська літературна мова : навч. посібник для студ. вищ. навч. закл. / С. О. Караман, О. В. Караман , М. Я. Плющ [та ін.] ; за ред. С. О. Караман. – К. : Літера ЛТД, 2011. – 560 с.
9. Любашенко О. В. Лінгводидактичні стратегії: проектування процесу навчання української мови у вищій школі : [монографія] / Олеся Вадимівна Любашенко. – Ніжин : Аспект –
Поліграф, 2007 . – 296 с.
10. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / [Пентилюк М. І., Караман С. О., Караман О. В. та ін.] ; за ред. М. І. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2009. – 400 с.
11. Тоцька Н. Л. Формування професійно зумовленого мовлення студентів технічного ВНЗ (з технологічних спеціальностей легкої промисловості) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Тоцька Наталія Леонідівна. – К., 2001. – 215 с.
12. Українська мова за професійним спрямуванням : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Караман С. О., Караман О. В., Копусь О. А., Тихоша В. І. та ін.; за ред. С. О. Караман,
О. А. Копусь. – К. : Літера ЛТД, 2013. – 544 с.

Published

13-02-2014

How to Cite

Тільняк, Н. (2014). Methodical aspects of designing communicative interaction of technical specialties students while learning a professionally oriented Ukrainian language. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 40, 103–108. https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2964

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy