The formation of critical thinking at the lessons of the Russion language and literature as a basis for the development of innovate personality

Authors

  • Ніна Медведєва

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2975

Keywords:

critical thinking, new teaching technologies, innovate personality

Abstract

Lisevich A. V., Medvedeva N. G. The formation of critical thinking at the lessons of the Russion language and literature as a basis for the development of innovate personality.

The article presents the techniques and methods of formation of critical thinking. It substantiates their influence on the development of innovate personality. The author also insists that the presence of critical thinking at the lessons, creative process, and creative environment are the important factors for the realization of the pedagogical creativity in the process of teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 102 / PDF downloads: 96

References

1. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології / І. М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.
2. Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2008. – No 8. – С. 24 –28.
3. Література: Програми для 5–12 класів загальноосвітніх навчальних закладів з російською мовою навчання // Російська словесність в школах України. – 2005. – No 3. – С. 19–21.
4. Російська мова: Програма для 5–12 класів загальноосвітніх навчальних закладів з російською мовою навчання / Н. Г. Озерова, Г. О. Михайловська, Л. В. Давидюк, В. І. Статівка, К. І. Бикова. – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005. – 64 с.
5. Сиротенко Г. О. Сучасний урок: інтерактивні технології / Г. О. Сиротенко. – Харків : ВГ «Основа», 2003. – 92 с.

Published

13-02-2014

How to Cite

Медведєва, Н. (2014). The formation of critical thinking at the lessons of the Russion language and literature as a basis for the development of innovate personality. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 40, 136–139. https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2975

Issue

Section

Obsolete8