The set of independent components of life graduates of boarding schools as a basis for shaping their life competence
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2980Keywords:
livelihoods, independent livelihoods, life competence, graduates of boarding schools, social experienceAbstract
Yakovleva V. А. The set of independent components of life graduates of boarding schools as a basis for shaping their life competence.
The article reveals the gist and contents of vital competence and self- life personality, by the basic components of an independent life of graduates of boarding schools, examines a number of typical patterns of social behavior and social process of learning experiences, with a view to the successful implementation of the society in different social roles, drawing on internal resources, the process of formation of vital competence contingent as joint components independent life.
Downloads
Metrics
References
2. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Борис Герасимович Ананьев // Избранные психологические труды: в 2 т. Т. 1 / Под ред. А. А. Бодалева, Б. Ф. Ломова. – М. : Педагогика, 1980. – С. 16–178.
3. Кундозерова Л. И. Состояние проблемы социальной защиты воспитанников интерната в практике образования / [Электронный ресурс] / Людмила Ивановна Кундозерова. –
Режим доступа: //www.informika.ru/text/magaz/pedagog/ pedagog/a23.html.
4. Подкасистый П. И. Самостоятельная познавательная деятельность школьников в обучении / Павел Иванович Подкасистый. – М. : Педагогика, 1980. – 240 с.
5. Прихожан А. М. Подросток в учебнике и в жизни / А. М. Прихожан, П. Н. Толстых. – М. : Знание, 1990. – 79 с.
6. Сластенин В. А. Педагогика: инновационная деятельность / В. А. Сластенин, Л. С. Подымова. – М. : ИЧП Магистр, 1997. – 224 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Вікторія Яковлєва
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.