Features of cooperation between higher education institutions of Ukraine and Poland in the context of European integration

Authors

  • Євгенія Гордійчук

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.3002

Keywords:

system of professional education, competitiveness, the Bologna Process, the European labor market

Abstract

Gordiychuk T. S. Features of cooperation between higher education institutions of Ukraine and Poland in the context of European integration.

The article deals with the trends of the Ukraine educational system development as a member of the Bologna Union under conditions of the European integration of education. The features of higher education in Poland are investigated and the importance of the practical use of progressive experience in professional education of the Ukraine is proved.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 98 / PDF downloads: 94

References

1. Андрушкевич Ф. Польський «освітній прорив» та його значення для українських освітніх інновацій / Ф. Андрушкевич // Вища освіта в Україні. – 2010. – No 4. – С. 103–108.
2. Міжнародні програми навчання за кордоном [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ksada.org/html/int3u.html
3. Общая справка о системе образования в Польше [Электронный ресурс]. – Режим доступу: http://www.educationsystems.info/item466.html
4. Програма розвитку вищої освіти України «Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу» / за редакцією В. Г. Кременя. упорядники: М. Ф. Степко, Я. Я. Болюбаш, В. Д. Шинкарук, В. В. Грубінко, І. І. Бабин / Київ – Тернопіль : Видавництво ТДПУ, 2004. – 147 с.
5. Савина А. К. Польша: международная тематика в содержании общего образования / А. К. Савина // Педагогика. – 2010. – No 2. – С. 94–99.

Published

13-02-2014

How to Cite

Гордійчук, Є. (2014). Features of cooperation between higher education institutions of Ukraine and Poland in the context of European integration. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 40, 274–279. https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.3002

Issue

Section

Obsolete3