Influence of socio-political factors on multilingual formation in Canada
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.3006Keywords:
Canada, official language, official bilingualism, bilingualism, multilingualismAbstract
Ustimenko V. V. Influence of socio-political factors on multilingual formation in Canada.
The article examines the notions of bilingualism and multilingualism as important aspects of modern socio-political life in Canada considering globalization and mankind transition to information society; the most favorable conditions for bilingualism and multilingualism emergence are defined. The focus is on reasons of emergence and stages of multilingualism development in Canada.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 110
/ PDF downloads: 111
References
1. Бондарчук Т. Використання психологічних особливостей білінгвізму в процесі організації двомовного навчання / Т. Бондарчук // Вісник Львів. ун-ту ім. Івана Франка : серія педагогічна. – 2008. – Вип. 23. – С. 63–73.
2. Гаманюк В. А. Іншомовна освіта Німеччини у контексті загальноєвропейських інтеграційних процесів: теорія і практика : [монографія] / В. А. Гаманюк. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2012. – 375 с.
3. Першукова О. О. Багатомовна освіта – пріоритетний напрям розвитку європейської мовної галузі / О. О. Першукова // Порівняльно-педагогічні студії. – No 3–4. – 2010. – С. 12–16.
4. Тишков В. А. История Канады / В. А. Тишков, Л. В. Кошелев // М: Мысль, 1982. – 268 с.
5. Чернякова Ж. Мультилінгвізм як проблема порівняльно- педагогічних досліджень / Ж. Чернякова // Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя: Психолого-педагогічні науки. – 2011. – No 1. – С. 36–39.
6. Яковлева О. Моделі багатомовності – світовий досвід : Канада, Південно-Африканська республіка, Індія, Сінгапур [Електронний ресурс] / О. Яковлева. – Режим доступу: http: //dc-
summit.info/temy/nacionalnaja-identichnost/2280-modeli-bagatomovnosti-svitovij-dosvid-1.html
7. Duff Patricia A. Multilingualism in Canadian schools: Myths, realities and possibilities / Patricia A. Duff // Canadian Journal of Applied Linguistics. – Vol. 10, Issue 2. – 2007. – P. 149–163.
8. Official Languages Act [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ocol-clo.gc.ca/html/act_loi_e.php.
2. Гаманюк В. А. Іншомовна освіта Німеччини у контексті загальноєвропейських інтеграційних процесів: теорія і практика : [монографія] / В. А. Гаманюк. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2012. – 375 с.
3. Першукова О. О. Багатомовна освіта – пріоритетний напрям розвитку європейської мовної галузі / О. О. Першукова // Порівняльно-педагогічні студії. – No 3–4. – 2010. – С. 12–16.
4. Тишков В. А. История Канады / В. А. Тишков, Л. В. Кошелев // М: Мысль, 1982. – 268 с.
5. Чернякова Ж. Мультилінгвізм як проблема порівняльно- педагогічних досліджень / Ж. Чернякова // Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя: Психолого-педагогічні науки. – 2011. – No 1. – С. 36–39.
6. Яковлева О. Моделі багатомовності – світовий досвід : Канада, Південно-Африканська республіка, Індія, Сінгапур [Електронний ресурс] / О. Яковлева. – Режим доступу: http: //dc-
summit.info/temy/nacionalnaja-identichnost/2280-modeli-bagatomovnosti-svitovij-dosvid-1.html
7. Duff Patricia A. Multilingualism in Canadian schools: Myths, realities and possibilities / Patricia A. Duff // Canadian Journal of Applied Linguistics. – Vol. 10, Issue 2. – 2007. – P. 149–163.
8. Official Languages Act [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ocol-clo.gc.ca/html/act_loi_e.php.
Downloads
Published
13-02-2014
How to Cite
Устименко, В. (2014). Influence of socio-political factors on multilingual formation in Canada. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 40, 292–296. https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.3006
Issue
Section
Obsolete3
License
Copyright (c) 2014 Валерія Устименко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.