Development of ability to pedagogical creativity of future elementary school teachers

Authors

  • Інна Талаш

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.3012

Keywords:

creativity, pedagogical creativity, divergent thinking, innovative educational technology, credit-modular system of training

Abstract

Talash I. A. Development of ability to pedagogical creativity of future elementary school teachers.

The article attempts to analyze the stages of development of the ability of future teachers for pedagogical creativity, find out the factors affecting the development of the creative personality of students of pedagogical faculties, identify potential innovative pedagogical technologies in the making of a future professional.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 121 / PDF downloads: 93

References

1. Богданова І. М. Педагогічні інновації в системі підготовки вчителя: кінець ХХ – початок ХХІ століття: [монографія] / Інна Михайлівна Богданова. – Одеса : М. П. Черкасов, 2009. – 157 с.
2. Гончаров С. М. Методи та технології навчання в кредитно-модульній системі організації навчального процесу : [навч.-метод. посіб.] / С. М. Гончаров, В. А. Гурин. – Рівне : НУВГП, 2010. – 451 с.
3. Гузій Н. В. Особистісно-орієнтовані технології дидаскалогічної підготовки майбутнього педагога : [метод. посіб.] / Наталія Василівна Гузій. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2007. – 45 с.
4. Загальна психологія: [підручник] / за ред. С. Д. Максименка – Вінниця : Нова Книга, 2004. – 704 с.
5. Мареева В. Модернизация высшего педагогического образования / В. Мареева, А. Данилюк // Педагогика. – 2007. – No 9. – С. 66–72.
6. Стрельніков В. Ю. Педагогічні основи забезпечення особистісного і професійного розвитку студентів засобами інноваційних технологій навчання / В. Ю. Стрельніков. – Полтава : РВВ ПУСКУ, 2002. – 230 с.

Published

13-02-2014

How to Cite

Талаш, І. (2014). Development of ability to pedagogical creativity of future elementary school teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 40, 326–330. https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.3012

Issue

Section

Obsolete6