Professional competence of the experts of preschool education: the nature, content and structure
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3019Keywords:
professional competence, future specialist, preschool educationAbstract
Aronovа R. S. Professional competence of the experts of preschool education: the nature, content and structure.
The article is devoted to the problem of professional competence of preschool education specialists. The sense, the main points and structure of professional competence of preschool education specialist are described. The elements researched allow them to fulfill their professional functions and tasks and to provide them with personal development and growth.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 117
/ PDF downloads: 112
References
1. Байденко В. И. Базовые навыки (ключевые компетенции) как интегрирующий фактор образовательного процесса [Текст] / В. И. Байденко, Б. Оскарссон // Профессиональное образование и формирование личности специалистов: Научно-методический сборник. – 2002. – 176 с.
2. Белоновская И. Д. Формирование профессиональной компетентности специалиста / И. Д. Белоновская. – М. : Ин-т развития проф. образования, 2005. – 351 с.
3. Бєлєнька Г. В. Формування професійної компетентності сучасного вихователя дошкільного навчального закладу: монографія / Ганна Володимирівна Бєлєнька. – К. : Університет, 2011. – 320 с.
4. Введенский В. Н. Моделирование профессиональной компетентности педагога / В. Н. Введенский // Педагогика. – 2003. – No10. – С. 51–55.
5. Галузевий стандарт вищої освіти. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра за спеціальністю 6.010101 Дошкільне виховання» / Л. Артемова, Г. Бєлєнька, О. Богініч та ін.; наук. кер. В. Бондар. – К. : МОН України, 2006. – 258 с.
6. Захараш Т. Современное обновление содержания подготовки воспитателя / Т. Захараш // Дошкольное воспитание. – 2011. – No 12. – С. 74.
7. Иванов Д. И. Комптентности и компетентностный подход в современном образовании / Д. И. Иванов // Воспитание. Образование. Педагогика. – 2007. – No6 (12). – 32 с.
8. Національній стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://president.gov.ua/documents/15828.html.
9. Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы / А. В. Хуторской // Народное образование. – 2003. – No 2. – С. 58–64.
10. Term Glossary of the Labor Market, Development of the Educational Program Standards and Educational Plans. [Текст] / – Европейский фонд образования: ЕФО, 1997. – С. 69–70.
2. Белоновская И. Д. Формирование профессиональной компетентности специалиста / И. Д. Белоновская. – М. : Ин-т развития проф. образования, 2005. – 351 с.
3. Бєлєнька Г. В. Формування професійної компетентності сучасного вихователя дошкільного навчального закладу: монографія / Ганна Володимирівна Бєлєнька. – К. : Університет, 2011. – 320 с.
4. Введенский В. Н. Моделирование профессиональной компетентности педагога / В. Н. Введенский // Педагогика. – 2003. – No10. – С. 51–55.
5. Галузевий стандарт вищої освіти. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра за спеціальністю 6.010101 Дошкільне виховання» / Л. Артемова, Г. Бєлєнька, О. Богініч та ін.; наук. кер. В. Бондар. – К. : МОН України, 2006. – 258 с.
6. Захараш Т. Современное обновление содержания подготовки воспитателя / Т. Захараш // Дошкольное воспитание. – 2011. – No 12. – С. 74.
7. Иванов Д. И. Комптентности и компетентностный подход в современном образовании / Д. И. Иванов // Воспитание. Образование. Педагогика. – 2007. – No6 (12). – 32 с.
8. Національній стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://president.gov.ua/documents/15828.html.
9. Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы / А. В. Хуторской // Народное образование. – 2003. – No 2. – С. 58–64.
10. Term Glossary of the Labor Market, Development of the Educational Program Standards and Educational Plans. [Текст] / – Европейский фонд образования: ЕФО, 1997. – С. 69–70.
Downloads
Published
21-11-2013
How to Cite
Аронова, Р. (2013). Professional competence of the experts of preschool education: the nature, content and structure. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 39, 11–17. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3019
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2013 Римма Аронова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.