Professional training conceptual foundations of future physical education teachers
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3020Keywords:
professional training, properties, principles, stages, future physical education teacherAbstract
Belikovа N. O. Professional training conceptual foundations of future physical education teachers.
Such conceptual framework of future physical education teachers’ training as intertwined properties (professional environment relevancy, innovation, communicativeness, transformation, comfort, democratization and predevelopment), principles and stages of this process has been defined and scientifically grounded.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 112
/ PDF downloads: 92
References
1. Буштрук В. Д. Физическая культура и её формирование в процессе высшего профессионального образования : [учеб. пособ.] / В. Д. Буштрук, Ю. Войнар, В. Ф. Костюченко, Е. Г. Шубин. – СПб. : ГУАП, 2003. – 45 с.
2. Мартиненко В. В. Проблеми неперервної професійної підготовки фахівців фізичного виховання і спорту / В. В. Мартиненко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2006. – No 3. – С. 55–58.
2. Мартиненко В. В. Проблеми неперервної професійної підготовки фахівців фізичного виховання і спорту / В. В. Мартиненко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2006. – No 3. – С. 55–58.
Downloads
Published
21-11-2013
How to Cite
Бєлікова, Н. (2013). Professional training conceptual foundations of future physical education teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 39, 17–22. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3020
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2013 Наталія Бєлікова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.