Processing of original sources as an effective method of forming long-lasting knowledge and developing critical thinking skills in university students
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3032Keywords:
original source, didactic possibilities, critical thinking skills, knowledgeAbstract
Mishalova O. V. Processing of original sources as an effective method of forming long-lasting knowledge and developing critical thinking skills in university students.
The paper deals with didactic possibilities of using individual and instructor-led processing of original sources in teaching human sciences (philosophy, history, religion studies, culture studies). The claim is that processing of original sources is as an effective method of forming long-lasting knowledge and developing critical thinking skills in university students.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 121
/ PDF downloads: 129
References
1. Вайнштейн М. Критичне мислення як основа демократичного навчання / Марк Вайнштейн // Рідна школа. – 2001. – No 4. – С. 49–51.
2. Власенко І. І. Документально-методичний комплекс як засіб розвитку творчого мислення / І. І. Власенко // Історія та
правознавство. – 2012. – No 19–21. – С. 11–14.
3. Десятов Д. Л. Деякі аспекти використання історичного документа / Дмитро Леонідович Десятов // Історія та правознавство. – 2006. – No 26. – С. 3–7.
4. Задорожна Л. Навчити працювати самостійно (Інтеграційний метод роботи з історичними документами) / Лілія Задорожна // Історія в школах України. – 2004. – No 5. – С. 7–10.
5. Киселева Ю. В. К проблеме формирования критического мышления студента вуза [Електронный ресурс] / Ю. В. Киселева // Credo New. – 2012. –No1. – Режим доступу: http://www.intelros.ru/readroom/credo_new/credo-new-2012-1/13145-.html
6. Ковбасюк Т. Традиції та новації у використанні писемних джерел на уроках історії України / Тетяна Ковбасюк // Історія в школах України. – 2008. – No 11–12. – С. 46–48.
7. Ліпмен М. Значення філософії для демократії обговорення / Мет’ю Ліпмен // Рідна школа. – 2001. – No 4. – С. 61–64.
8. Михайлов Ф. Т. Культурология как основание общего человековедения / Феликс Трофимович Михайлов //. Михайлов Ф. Т Избранное. – М. : Индрик, 2001. – С. 257–400.
9. Саюк В. Ігрові методи та їх дидактичне значення / Валентина Саюк // Рідна школа. – 2001. – No 4. – С. 18–20.
10. Святокум О. Застосування колективних форм у роботі з текстовими джерелами в основній школі / Оксана Святокум // Історія в сучасній школі. – 2013. – No 1. – С. 27–33.
11. Страдлинг Р. Преподавание истории Европы XX века: [монографія] / Роберт Страдлинг.– Страсбург : Совет Европы, – 2002. – 289 с.
12. Терно С. Світ критичного мислення: образ та мімікрія / Сергій Терно // Історія в сучасній школі. – 2012. – No 7–8. – С. 27–39.
13. Турянська О. Методи особистісно-орієнтованого навчання в школі / Ольга Турянська // Історія в шк. України. – 2002. – No 1. – С. 27–32.
2. Власенко І. І. Документально-методичний комплекс як засіб розвитку творчого мислення / І. І. Власенко // Історія та
правознавство. – 2012. – No 19–21. – С. 11–14.
3. Десятов Д. Л. Деякі аспекти використання історичного документа / Дмитро Леонідович Десятов // Історія та правознавство. – 2006. – No 26. – С. 3–7.
4. Задорожна Л. Навчити працювати самостійно (Інтеграційний метод роботи з історичними документами) / Лілія Задорожна // Історія в школах України. – 2004. – No 5. – С. 7–10.
5. Киселева Ю. В. К проблеме формирования критического мышления студента вуза [Електронный ресурс] / Ю. В. Киселева // Credo New. – 2012. –No1. – Режим доступу: http://www.intelros.ru/readroom/credo_new/credo-new-2012-1/13145-.html
6. Ковбасюк Т. Традиції та новації у використанні писемних джерел на уроках історії України / Тетяна Ковбасюк // Історія в школах України. – 2008. – No 11–12. – С. 46–48.
7. Ліпмен М. Значення філософії для демократії обговорення / Мет’ю Ліпмен // Рідна школа. – 2001. – No 4. – С. 61–64.
8. Михайлов Ф. Т. Культурология как основание общего человековедения / Феликс Трофимович Михайлов //. Михайлов Ф. Т Избранное. – М. : Индрик, 2001. – С. 257–400.
9. Саюк В. Ігрові методи та їх дидактичне значення / Валентина Саюк // Рідна школа. – 2001. – No 4. – С. 18–20.
10. Святокум О. Застосування колективних форм у роботі з текстовими джерелами в основній школі / Оксана Святокум // Історія в сучасній школі. – 2013. – No 1. – С. 27–33.
11. Страдлинг Р. Преподавание истории Европы XX века: [монографія] / Роберт Страдлинг.– Страсбург : Совет Европы, – 2002. – 289 с.
12. Терно С. Світ критичного мислення: образ та мімікрія / Сергій Терно // Історія в сучасній школі. – 2012. – No 7–8. – С. 27–39.
13. Турянська О. Методи особистісно-орієнтованого навчання в школі / Ольга Турянська // Історія в шк. України. – 2002. – No 1. – С. 27–32.
Downloads
Published
21-11-2013
How to Cite
Мішалова, О. (2013). Processing of original sources as an effective method of forming long-lasting knowledge and developing critical thinking skills in university students. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 39, 75–81. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3032
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2013 Олена Мішалова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.