Competence and independence in the training of future teachers

Authors

  • Світлана Кампов

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3057

Keywords:

competence, professional independence, teacher, pedagogical education, skills, abilities

Abstract

Kampov S. P. Competence and independence in the training of future teachers.

The article reveals the essence of educational category based on comprehension, generalization and systematization of modern scientists’ views. The article points the attempt of the concept genesis in the psycho-pedagogical literature. The author stated that the competence is a system of personality traits. These traits provide an effective, efficient and creative usage of knowledge and skills that help to solve the problems independently in professional situations and interests of the educational institution.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 100 / PDF downloads: 82

References

1. Овчарук О. В. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти / О. В. Овчарук // Стратегія реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. – К. : К.І.С., 2003. – 296 с.
2. Зимняя И. А. Ключевые компетенции как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / И. А. Зимняя. – М. : Просвещение, 2004. – 180 с.
3. Равен Дж. Компетентность в современном обществе / Дж. Равен. – М. : Когнито-Центр, 2002. – 396 с.
4. Петровская Л. А. Компетентность в общении: социально-психологический тренинг / Л. А. Петровская. – М. : МГУ, 1989. – 216 с.
5. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. – М. :
Просвещение, 1990. – 119 с.

Published

21-11-2013

How to Cite

Кампов, С. (2013). Competence and independence in the training of future teachers. Educational Dimension, 39, 207–211. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3057

Issue

Section

Current issues of education