Specialized education: ukrainian’s school education in searching of a new model

Authors

  • Олександр Сахновський

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3064

Keywords:

specialized education, organization, school, education, individualization, self-determination, competency

Abstract

Sakhnovskyy A. Y. Specialized education: ukrainian’s school education in searching of a new model.

The author of the article covers urgent issues of provision of the specialized education in the modern school. Priority directions of its organization in transforming of the traditional educational environment are disclosed. It is noted that specialized education is a structural change which affects a range of important components of school life and has own place in its educational multi-level system by stimulating certain positive developments in education.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 114 / PDF downloads: 106

References

1. Галушкина М. Обновление канона / М. Галушкина, Т. Гурова, Д. Денисова // Відкритий урок. Плеяди. – 2007. – No 9–10. – С. 63–71.
2. Гендина Н. И. Образование для общества знаний и проблемы формирования информационной культуры личности [Електронний ресурс] / Н. И. Гендина // Кемерово : НИИ информационных технологий социальной сферы Кемеровского государственного университета культуры и искусств, 2004. – Режим доступу: http: // www.gpntb.ru/win /inter-events/crimea2006/eng/disk/206.pdf.
3. Клепко С. Ф. Філософія освіти в європейському контексті [Електронний ресурс] / С. Ф. Клепко – Полтава: ПОІППО, 2006. – 328 с. – Режим оступу: www.experts.in.ua/baza/doc/ download/klepko2.pdf.
4. Концепція профільного навчання в старшій школі, затверджена наказом МОН України від 11 вересня 2009 р. No 854 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: //www.osvita.ua/legislation/Ser_osv/4827.
5. Котова О. В. Теоретичний аспект упровадження профільного навчання в сучасну освіту [Електронний ресурс] / О. В. Котова. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/ Soc_Gum/ Nvmdpu/2011_7/7/11.pdf.
6. Лов’янова І. Профільна школа: історичний досвід та сучасні проблеми [Електронний ресурс] / І. Лов’янова. – Режим доступу: http: // www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Gvpkhdpi/2012_24/192_197.pdf.
7. Писарева С. А. Профильное обучение как фактор обеспечения доступности образования: российское видение / С. А. Писарева. – СПб : Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2006. – 118 с.
8. Пометун О. Перехід до профільної школи: більше запитань, ніж відповідей / О. Пометун // Історія в школах України. – 2009. – No 3. – С. 5–9.
9. Терно С. Актуальні проблеми зовнішнього незалежного оцінювання та сучасної тестології / С. Терно // Історія в школах України. – 2009. – No 4. – С. 9–13.
10. Фрумин И. Организация образовательного процесса как содержание образования / И. Фрумин // Відкритий урок. Плеяди. – 2008. – No 1–2. – С. 42–49.

Published

21-11-2013

How to Cite

Сахновський, О. (2013). Specialized education: ukrainian’s school education in searching of a new model. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 39, 243–248. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3064

Issue

Section

Current issues of education