Training management and teaching staff educational institutions of Ukraine in the first years of independence to present

Authors

  • Григорій Білянін

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3072

Keywords:

training courses, management and teaching staff, program courses form and content, program courses, form and content

Abstract

Bilanyn G. І. Training management and teaching staff educational institutions of Ukraine in the first years of independence to present.

The article examines the state of the organization of training courses of management and teaching staff of educational institutions in the early years of independence, in the context of globalization and integration (1991-present). The forms, contents, duration and frequency of training courses of management and teaching staff in the period of research are revealed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 116 / PDF downloads: 89

References

1. Базелюк В. Г. Формування дослідницких умінь керівників ЗНЗ в системі післядипломної педагогічної освіти : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / В. Г. Базелюк; Держ. вищ. навч. закл. «Ун-т менеджменту освіти» АПН України. – К., 2008. – 246 с.
2. Королюк С. В. Розвиток управлінської культури керівника загальноосвітнього навчального закладу в процесі підвищення кваліфікації : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / С. В. Королюк. – Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. – К., 2005. – 231 с. 3. Мармаза О. І. Система підвищення функціональної компетентності керівників загальноосвітніх закладів : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. І. Мармаза. – К., 1998. – 252 с.
4. Маслов В. И. Теория и методика педагогического руководства непрерывным повышением компетентности директора школы: дис. ... докт. пед. наук: 13.00.01. / В. И. Маслов. – К., 1991. – 429 с.
5. Мельник В. К. Підвищення управлінської кваліфікації керівника загальноосвітнього навчального закладу в системі
післядипломної педагогічної освіти : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В. К. Мельник. – Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. – К., 2003. – 220 с.
6. Нежинська О. О. Психологічні умови формування гендерної компетентності керівників загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук: 19.00.07 / О. О. Нежинська. – ДВНЗ «Ун-т менеджменту
освіти». – К., 2011. – 20 с.
7. Осколов П. В. Короткий нарис історії Чернівецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти / П. В. Осколов, В. Ф. Федорак, Н. І. Черкач. – Чернівці : Технодрук, 2005 – 62 с.
8. Пермінова Л. А. Розвиток професійних умінь керівника школи у системі курсової підготовки : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. А. Пермінова. – Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. – К., 2002. – 203 с.
9. Попова Н. В. Організаційно-методичні засади консультативного забезпечення управлінської діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів у регіоні: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.06 / Н. В. Попова. – Ун-т менеджменту освіти
АПН України. – К., 2008. – 222 с.
10. Протасова Н. Г. Післядипломна освіта педагогів: зміст, структура, тенденції розвитку / Н. Г. Протасова. – К., 1998. – 172 с.

Published

21-11-2013

How to Cite

Білянін, Г. (2013). Training management and teaching staff educational institutions of Ukraine in the first years of independence to present. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 39, 285–290. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3072

Issue

Section

Obsolete3