Іntegration of university education teacher of Ukraine into the European educational space
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3418Keywords:
higher pedagogical education, universities, learning process, vocational practice, educational space, integrationAbstract
Dgelan A. Іntegration of university education teacher of Ukraine into the European educational space.
The article deals with the current trends of integration of higher pedagogical education in Ukraine, the content of university teacher training, the creation of a system of teacher training, the learning process in higher educational establishments.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 110
/ PDF downloads: 90
References
1. Барблян А. Европа и университеты / А. Барблян // Вестник высшей школы: Almamater. – 1991. – No 7. – С. 9–17.
2. Бойко А. М. Побудова науково-обґрунтованої моделі випускника як умова забезпечення багаторівневої освіти у вищій педагогічні школі / А. М. Бойко // Вища освіта в Україні: реалії, тенденції, перспективи розвитку: [матеріали Міжнародної науково-практичної конференції]/ В. П. Андрущенко (ред.). – К., 1996. – 2.1. – С. 43–45.
3. Глузман А.В. Университетское педагогическое образование: опыт системного исследования [Текст] / А. В. Глузман. –К.: Издательский центр «Просвіта», 2007.– С. 39.
4. Драганов П. Място, содержаните и структуре на педагогиските дисциплини в подготовкат на учителски кадри / П. Драганов // Народна просвіту. – 1978. – No 9 – С 18.
5. Зязюн І. А. Неперервна професійна освіта: теорія і практика: [зб. наук. пр.] / Міністерство освіти і науки України. АПН України. Інститут педагогіки і психології професійної освіти: за ред. І. А. Зязюна, Н. Г. Ничкало. – К., 2001. – 392 с.
6. Ладыжец Н. С. Университетское образование: идеалы, цели, ценностные ориентации / Н.С. Ладыжец. – Ижевск, 1992. – 276 с.
7. Луговий В. І. Педагогічна освіта Україні: структура, функціонування, тенденціїрозвитку / В. І. Луговий; за ред. О. Г. Мороза. – К. : МАУП. – 1994. – 196 с.
8. Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lmiskvo.org.ua.
9. Оконь В.Элементы дидактики в высшей школе / В. Оконь. – Варшава, 1982. – 364 с.
10. Савченко О. Я. Удосконалення професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів / О. Я. Савченко // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія: [зб. статей] 2.1.: Вип. 3. – К.: Педагогічна преса, 2001. – С. 88.
11. Стенограма обласної наради активу працівників народної освіти Харківської області від 05.01.1957 р. – ДАХО, ф.р. 4695, оп. 4, спр. 250, арк. 1-103.
12. Хейнеман С. П. Образование в странах Восточной Европы и Средней Азии: политика реформ / С. П. Хейнеман // Педагогика. – 1995. – No 1.
13. Peck R. F. and Tucker J.A. Research on teacher educationinTravers, R. (ed.) Second Handbook on Research in Teaching, Chicago: Rand McNally, 1983.
2. Бойко А. М. Побудова науково-обґрунтованої моделі випускника як умова забезпечення багаторівневої освіти у вищій педагогічні школі / А. М. Бойко // Вища освіта в Україні: реалії, тенденції, перспективи розвитку: [матеріали Міжнародної науково-практичної конференції]/ В. П. Андрущенко (ред.). – К., 1996. – 2.1. – С. 43–45.
3. Глузман А.В. Университетское педагогическое образование: опыт системного исследования [Текст] / А. В. Глузман. –К.: Издательский центр «Просвіта», 2007.– С. 39.
4. Драганов П. Място, содержаните и структуре на педагогиските дисциплини в подготовкат на учителски кадри / П. Драганов // Народна просвіту. – 1978. – No 9 – С 18.
5. Зязюн І. А. Неперервна професійна освіта: теорія і практика: [зб. наук. пр.] / Міністерство освіти і науки України. АПН України. Інститут педагогіки і психології професійної освіти: за ред. І. А. Зязюна, Н. Г. Ничкало. – К., 2001. – 392 с.
6. Ладыжец Н. С. Университетское образование: идеалы, цели, ценностные ориентации / Н.С. Ладыжец. – Ижевск, 1992. – 276 с.
7. Луговий В. І. Педагогічна освіта Україні: структура, функціонування, тенденціїрозвитку / В. І. Луговий; за ред. О. Г. Мороза. – К. : МАУП. – 1994. – 196 с.
8. Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lmiskvo.org.ua.
9. Оконь В.Элементы дидактики в высшей школе / В. Оконь. – Варшава, 1982. – 364 с.
10. Савченко О. Я. Удосконалення професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів / О. Я. Савченко // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія: [зб. статей] 2.1.: Вип. 3. – К.: Педагогічна преса, 2001. – С. 88.
11. Стенограма обласної наради активу працівників народної освіти Харківської області від 05.01.1957 р. – ДАХО, ф.р. 4695, оп. 4, спр. 250, арк. 1-103.
12. Хейнеман С. П. Образование в странах Восточной Европы и Средней Азии: политика реформ / С. П. Хейнеман // Педагогика. – 1995. – No 1.
13. Peck R. F. and Tucker J.A. Research on teacher educationinTravers, R. (ed.) Second Handbook on Research in Teaching, Chicago: Rand McNally, 1983.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Желан, А. В. (2012). Іntegration of university education teacher of Ukraine into the European educational space. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 229–236. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3418
Issue
Section
Obsolete4
License
Copyright (c) 2012 А. В. Желан
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.