Modification of the activity approach to the formation of learning activity in junior schoolchildren at the beginning of the XX-XXI century
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3464Keywords:
approach, activity, educational activity, pupil, studying, reflection, personality, subjectAbstract
Nikitina Е. Modification of the activity approach to the formation of learning activity in junior schoolchildren at the beginning of the XX-XXI century.
In the article features of modification of a deyatelnostny approach and value of its variations for formation of complete educational activity of pupils of primary school are considered.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 85
/ PDF downloads: 209
References
1. «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі» :[інструктивно-методичні рекомендації] / Лист Інституту інноваційних технологій і змісту освітиМіністерства освіти і науки Українивід 26.07.2010 р. №1.4/18-3082.
2. Левченко Т. І. Розвиток освіти та особистості в різних педагогічних системах: [монографія] / Т.І. Левченко. – Вінниця: Нова Книга, 2002. – 512 с.
3. Лозова В. Стратегічні питання сучасної дидактики / В. Лозова // Розвиток педагогічної і психологічної науки в Україні. – Ч.1. – Х.: ОВС, 2002. – С. 96–97.
4. Масюк О. М. Роль вчителя у формуванні критичної самооцінки школяра у процесі становлення його позиції як суб’єкта навчальної діяльності [Електронний ресурс]. – Режим доступу: Режим доступу: http://rostok.ucoz.ua /index/normativni_dokumenti/0-8
5. Менчинская Н. А. Проблемы учения и развития / Н.А. Менчинская // Проблемы общей, возрастной и педагогической психологии. – М., 1978. – С. 253–268.
6. Науково-педагогічний проект «Росток». Нормативні документи [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://rostok.ucoz.ua/index/normativni_dokumenti/0-8
7. Что значит «уметь учиться» / Петерсон Л. Г., Кубышева М. А., Мазурина С. Е., Зайцева И. В. – М.: АПК и ППРО, УМЦ «Школа 2000…», 2008. – 80 с.
8. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологи / С.Л. Рубинштейн. – СПб.: Питер, 2002. – 720 с.
9. Савченко О. Я.Сучасний урок у початкових класах / О.Я. Савченко. – К. : Магістр-S, 1997. – 256 с.
10. Эльконин Д. Б. К проблеме периодизации психологического развития в детском возрасте / Д.Б. Эльконин // Вопр. психол. – 1971. – № 4. – С. 6–20.
2. Левченко Т. І. Розвиток освіти та особистості в різних педагогічних системах: [монографія] / Т.І. Левченко. – Вінниця: Нова Книга, 2002. – 512 с.
3. Лозова В. Стратегічні питання сучасної дидактики / В. Лозова // Розвиток педагогічної і психологічної науки в Україні. – Ч.1. – Х.: ОВС, 2002. – С. 96–97.
4. Масюк О. М. Роль вчителя у формуванні критичної самооцінки школяра у процесі становлення його позиції як суб’єкта навчальної діяльності [Електронний ресурс]. – Режим доступу: Режим доступу: http://rostok.ucoz.ua /index/normativni_dokumenti/0-8
5. Менчинская Н. А. Проблемы учения и развития / Н.А. Менчинская // Проблемы общей, возрастной и педагогической психологии. – М., 1978. – С. 253–268.
6. Науково-педагогічний проект «Росток». Нормативні документи [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://rostok.ucoz.ua/index/normativni_dokumenti/0-8
7. Что значит «уметь учиться» / Петерсон Л. Г., Кубышева М. А., Мазурина С. Е., Зайцева И. В. – М.: АПК и ППРО, УМЦ «Школа 2000…», 2008. – 80 с.
8. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологи / С.Л. Рубинштейн. – СПб.: Питер, 2002. – 720 с.
9. Савченко О. Я.Сучасний урок у початкових класах / О.Я. Савченко. – К. : Магістр-S, 1997. – 256 с.
10. Эльконин Д. Б. К проблеме периодизации психологического развития в детском возрасте / Д.Б. Эльконин // Вопр. психол. – 1971. – № 4. – С. 6–20.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Нікітіна, О. О. (2012). Modification of the activity approach to the formation of learning activity in junior schoolchildren at the beginning of the XX-XXI century. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 474–481. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3464
Issue
Section
Obsolete5
License
Copyright (c) 2012 О. О. Нікітіна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.