The role of combining the intellectual and emotional culture of the teacher in the learning process using distance technology

Authors

  • К. В. Міщенко Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4478

Keywords:

interaction, feedback, control of knowledge, learning technologies, distance technologies

Abstract

The article is about the value of a harmonious combination of teacher's intellectual and emotional culture for effective learning with use of distance technologies.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 77 / PDF downloads: 46

Author Biography

К. В. Міщенко, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Master

References

1. Біляковська О. О. Дидактичні засади оцінювання навчальних досягнень старшокласників в умовах модульного навчання. автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.09 / Біляковська Ольга Орестівна. — К., 2008. — 21 с.
2. Емоційно-інтелектуальний аспект у педагогічному дискурсі [електронний ресурс] / А. В. Омеляненко // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). — 2009. — № 4. — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/znpbdpu/texts.html
3. Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики: навчальний посібник / В. В. Корольський, Т. Г. Крамаренко, О. С. Семеріков, С. В. Шокалюк: науковий редактор академік АПН України. д. пед. н., проф. М. І. Жалдак. — Кривий Ріг: Книжкове видавництво Кирєєвського, 2009. — 324 с.
4. Кондрашова Л. В. Емоційний фактор як засіб забезпечення якості освітнього процесу в загальноосвітній та вищій школі / Л. В. Кондрашова // Педагогіка ви-щої та середньої школи. Зб. наук. праць. — Кривий Ріг, 2009. — Вип. 2. — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/Portal/Soc_Gum/NZTNPU/ped/2009_2/2-003.pdf

Published

20-10-2021

How to Cite

Міщенко, К. В. (2021). The role of combining the intellectual and emotional culture of the teacher in the learning process using distance technology. Educational Dimension, 32, 71–75. https://doi.org/10.31812/educdim.4478

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy