Independent work of students as a factor in the formation of professional competence of the future specialist

Authors

  • Г. М. Зайчук Academy of Municipal Administration
  • М. І. Романова Kyiv College of Municipal Economy

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4495

Keywords:

autonomy, motivation, self-organization, self-control, dedication, profеssional competence

Abstract

The article discusses the issue of certain aspects of the organisation of independent work of students as an important part of teaching and educational process in high school for the formation and development of professional competence of future specislists.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 64 / PDF downloads: 47

Author Biography

Г. М. Зайчук, Academy of Municipal Administration

Candidate of Pedagogical Ssciences (Ph. D.)

References

1. Білоус В. Т. Основи організації та методики викладання у вищій школі / В. Т. Білоус, Л. І. Горюнова, А. В. Цимбалюк, С. Я. Цимбалюк. — Ірпінь, 2001. — 144 с.
2. Вачевський М. В. Особливості випливу конкуренції на рівень освіти та підготовки професійних компетенцій марктологів / М. В. Вачевський // Молодь і ринок. — 2006. — № 7 (22). — С. 20-25.
3. Вища освіта України і Болонський процес : навчальний посібник / [М. Ф. Степков, Я. Я. Болюбаш, В. Д. Шинкарук, В. В, Грубінко] : під ред. В. Г. Кременя. — Тернопіль, 2004. — 384 с.
4. Зимняя И. А. Ключевые компетенции как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / И. А. Зимняя. — М., 2004. — 287 с. — (Труды методологического семинара «Россия в Болонском процессе: проблемы, задачи, перспективы»).
5. Ігнатов В. Г., Белолипецький В. К. Професійна культура й професіоналізм державної служби: контекст історії й сучасність. Навчальний посібник. — Ростов н/Д : видавничий центр «Март», 2000. — 256 с.
6. Матеріали IV Міжнародної науково-методичної конференції [«Викладання психолого-педагогічних дисциплін у технічному університеті: метоли, досвід, перспектива»], (Київ, 13 жовт. 2009 р.) / М-во освіти і науки України. — К. : Азимут-Україна, 2009. — 103 с.
7. Ничкало Н. Г. Стандарти проф. освіти: проблеми методології і творчих пошуків // Професійна освіта: педагогіка і психологія. — К. : ВІПОЛ, 2000. — 486 с.
8. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи: [зб. наук. праць. Випуск 10 / Під ред. В. М. Мадзігона]. — К. : Інститут реклами, 2007. — 276 с.
9. Психолого-педагогічні аспекти реалізації сучасних методів навчання у вищій школі : навч. Посібник / за ред. М. В. Артюшиної, О. М. Котикової, Г. М. Романової. — К. : КНЕУ, 2007. — 240 с.
10. Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості : підручник. — К. : Міленіум, 2006. — 320 с.
11. Соколова Г. Н. Праця й професійна культура (досвід соціологічного дослідження) / Науч. ред. Е. М. Бабосов. — Мн. : Із БГУ, 1980. — 144 с.
12. Цехмістрова Г. С. Методична роботі у вищому навчальному закладі освіти / Г. С. Цехмістрова // Нові технології навчання: науково-методичний збірник. — 2001. — Випуск 29. — 127 с.

Published

22-10-2021

How to Cite

Зайчук, Г. М., & Романова, М. І. (2021). Independent work of students as a factor in the formation of professional competence of the future specialist. Educational Dimension, 32, 145–150. https://doi.org/10.31812/educdim.4495

Issue

Section

Теоретико-методологічні засади становлення майбутніх фахівців в умовах сучасної