Learning professionally oriented foreign language communication based on interdisciplinary coordination

Authors

  • Л. В. Шерстюк Petro Mohyla Black Sea State University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4522

Keywords:

teaching professionally oriented foreign language communication, interdisciplinary coordination, non-philologe students

Abstract

The article deals with the question of optimal structuring and content basis of the foreign language course in tne system of non-philology students’ education. Interdisciplinary cooedination by future non-philologists.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 70 / PDF downloads: 45

Author Biography

Л. В. Шерстюк, Petro Mohyla Black Sea State University

The article deals with the question of optimal structuring and content basis of the foreign language course in tne system of non-philology students’ education. Interdisciplinary cooedination by future non-philologists.

References

1. Бандура О. М. Міжпредметні звя'зки у процесі вивчення української літератури : [посібник для викладачів] / О. М. Бандура. — К. : Радянська школа, 1984. — С. 19.
2. Бугеря Т. М. Педагогічне забезпечення міжпредметних звя'зків у процесі викладання професійно орієнтованих дисциплін при підготовці майбутніх фізичних реабілітологів / Т. М. Бугеря // Наукові праці : науково-методичний журнал. Педагогічні науки. — Миколаїв : Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2008. — Т. 86. — Вип. 73. — С. 123-127.
3. Гришкова Р. О. Міжпредметна координація у навчанні професійно спрямованої англійської мови та фахових дисциплін / Р. О. Гришкова // Наукові праці Миколаївського державного гуманітарного ун-ту ім. Петра Могили, 2008. — Т. 86. — Вип. 73. — С. 123-127.
4. Костриця Н. М. Формування українського професійного мовлення у студентів вищих навчальних закладів економічної освіти України: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 “теорія і методика навчання” / Н. М. Костриця. — К., 2002. — 16 с.
5. Лобур М. С. Із досвіду вирішення міжпредметних звя'зків на сучасному етапі при підготовці молодших спеціалістів / М. С. Лобур // Нові технології навчання: науково-методичний збірник. — 2001. — Вип. 31. — С. 216-218.
6. Мельник А. П. Міжпредметні звя'зки в процесі вивчення іноземної мови у вищих медичних закладах І-ІІ рівнів акредитації / А. П. Мельник // Іноземна мова в навчальних закладах. — 2007. — № 2. — С. 116-122.
7. Морська Л. І. Сучасні тенденції у викладанні іноземних мов для спеціальних цілей / Л. І. Морська // Іноземні мови. — 2002. — № 2. — С. 23-29.
8. Програма з англійської мови для професійного спілкування / кол. Авт.: Г. Є. Бакаєва, А. О. Борисенко, І. І. Зуєнок та ін. — К. : Ленвіт, 2005. — 119 с.
9. Тарнопольський О. Б. Методика обучения английскому языку для делового общения : [учебное пособие] / О. Б. Тарнопольский, С. Н. Кажушко. — К. : Ленвіт, 2004. — С. 57-100.
10. Шерстюк Л. В. English of Law Students: навчальний посібник / Людмила Валеріївна Шерстюк. — Миколаїв : Вид-то МДГУ ім. П. Могили, 2008. — 248 с.
11. Coffey B. EPS — English for Apecific Pueposes // Language Teaching. — 1994. — Vol. 17. — No. 1. — L.2-16.
12. Richards J. C., Rodgers K. S. Approaches and Methods in Language Teaching: a Description and Analysis. — Cambridge : Cambridge University Press. — 1986. — 171 p.

Published

28-10-2021

How to Cite

Шерстюк, Л. В. (2021). Learning professionally oriented foreign language communication based on interdisciplinary coordination. Educational Dimension, 32, 229–234. https://doi.org/10.31812/educdim.4522

Issue

Section

Теоретико-методологічні засади становлення майбутніх фахівців в умовах сучасної