Formation of emotional culture of future teachers in the process of their professional training and study of the course "History of Pedagogy"

Authors

  • О. В. Щербина

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4594

Keywords:

emotions, feelings, emotional experiences, emotional culture of the person

Abstract

The problem of formation of motional culture of the future teachers in the course of their vocational training is investigated in this article. It is specified essence of concept “emotional culture of the person”.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 82 / PDF downloads: 93

References

1. Бахтиярова В. Ф. Современные подходы к качеству образования: сборник учебно-методических разработок / Валентин Федоровна Бахтиярова. – Уфа : БИРО, 2007. – 247 с.
2. Вилюнас В. К. Психология эмоциональных явлений / В. К. Вилюнас. – М. : Изд-во МГУ, 1976. – 43 с.
3. Вилюнас В. К. Основные проблемы психологической теории эмоций / В. К. Вилюнас // Психология эмоций : тексты. – М. : Изд-во МГУ, 1984. – С. 3-26
4. Додонов Б. И. В мире эмоций / Б. И. Додонов. – К. : Политиздат Украины, 1987. – 139 с.
5. Изард К. Эмоции человека : пер. с англ. / Кэррол Изард. – М. : Изд-во МГУ, 1980. – 267 с.
6. Изард К. Психология эмоций : пер. с англ. . / Кэррол Изард. – Санкт-Петербург, 2000. – 234 с.
7. Павленко Т. Емоції, емоції… : Комунікативні аспекти емоційного розвитку / Т. Павленко // Палітра педагога. – 2003. – № 2. – С. 19-21.
8. Психология : словарь / [ред. А. В. Петровский]. – М. : Политиздат, 1990. – 417 с.
9. Рейковский Я. Экспериментальная психология эмоций : пер. с польского / Я. Рейковский. – М. : Прогресс, 1979. – 274 с.
10. Рубінштейн С. Л. Основи загальної психології / Сергій Леонідович Рубінштейн. – М. : Педагогіка, 1992. – 330 с.

Published

25-11-2011

How to Cite

Щербина, О. В. (2011). Formation of emotional culture of future teachers in the process of their professional training and study of the course "History of Pedagogy". Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 337–341. https://doi.org/10.31812/educdim.4594

Issue

Section

Conditions and means of harmonization of intellectual and emotional aspects of p