Interrelation of types of visual activity of younger schoolchildren

Authors

  • О. С. Джафарова Crimean Engineering and Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4623

Keywords:

visual art, the expressive means, applique, painting, design, modeling

Abstract

In this article the problem of defining elementary school children’s visual art concept essence, its expressive means have been analyzed; peculiarities and possibilities of its forms’ interactions are exposed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 63 / PDF downloads: 54

Author Biography

О. С. Джафарова, Crimean Engineering and Pedagogical University

Lecturer

References

1. Казакова Т. Г. Детское изобразительное творчество: методическое пособие для специалистов дошкольных образовательных учреждений / Т. Г. Казакова – М.: Карапуз-Дидактика, 2006. – 190 с.
2. Дронова О. О., Голота Н. М., Янцур Л. А. Образотворче мистецтво з методикою викладання в дошкільному навчальному закладі / Г. В. Сухорукова – К.: Видавничий Дім «Слово», 2010. – 376 с.
3. Косминская В. Б., Халезова Н. Б. Основы изобразительного искусства и методика рукодовства изобразительной деятельностью детей / В. Б. Косминская – М. : Просвещение, 1987. – 124 с.
4. Комарова Т. С., Савенков А. И. Коллективное творчество детей / Т. С. Комарова – М. : Российской педагогическое агентство, 1998. – 106 с.
5. Неменский Б. М. Мудрость красоты / Б. М. Неменский – М.: Просвещение, 1987. – 253 с.
6. Сучасна мистецька освіта / Г. Ю. Ніколой. – К., Суми: СумДПУ, 2004. – 212 с.

Published

25-11-2011

How to Cite

Джафарова, О. С. (2011). Interrelation of types of visual activity of younger schoolchildren. Educational Dimension, 32, 497–505. https://doi.org/10.31812/educdim.4623

Issue

Section

Current issues of modern secondary school