The role of communication in developing the speech culture of high school students in teaching humanities
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4633Keywords:
learning communication, high school students, humanities, culture of speechAbstract
The article exposes the issue effectively creating a culture of high school speech-based communication-active approach. Substantiates the position that communication on the work of training text contributes to a high level of speech culture in the classroom with senior humanitarian items.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 67
/ PDF downloads: 106
References
1. Бодалев А. А. Проблемы гуманизации межличностного общения и основные направления их психологического изучения / А. А. Бодалев // Вопросы психологии. – 1989. - № 6. – С. 74-81.
2. Джидарьян И. А. К вопросу о мотивации / И. А. Джидарьян // Теоретические вопросы психологии личности. – М., 1974. – С. 12-18.
3. Добрович А. Б. Общение: Наука и искусство / А. Б. Добрович. – М.: Знание, 1978. – 143 с.
4. Карпова А. Ф. К вопросу об устойчивости мотивации при поэтапном формировании умственных действий и понятий / А. Ф. Карпова// Мотивация учения. – Волгоград: Флинта, 1976. – С. 72-80.
5. Кузьмичева И. А. Проблемно-диалогическое общение как основа коммуникативного обучения / И. А. Кузьмичева // Общение и диалогов практике общения, воспитания и психологической консультации. – М., 1987. – С. 102-109.
6. Леонтьев А. А. Педагогическое общение / Алексей Николаевич Леонтьев. – М.: Знание, 1979. – 464 с.
7. Хасанбаева Д. Х. Когнитивные механизмы формирования речевых действий: автореф. дисс. на соискание ученой степени канд. психол. наук: спец. 19.00.01 «общая психология, история психологии» / Д. Х. Хасаньаева. – Новосибирск, 1995. – 18 с.
2. Джидарьян И. А. К вопросу о мотивации / И. А. Джидарьян // Теоретические вопросы психологии личности. – М., 1974. – С. 12-18.
3. Добрович А. Б. Общение: Наука и искусство / А. Б. Добрович. – М.: Знание, 1978. – 143 с.
4. Карпова А. Ф. К вопросу об устойчивости мотивации при поэтапном формировании умственных действий и понятий / А. Ф. Карпова// Мотивация учения. – Волгоград: Флинта, 1976. – С. 72-80.
5. Кузьмичева И. А. Проблемно-диалогическое общение как основа коммуникативного обучения / И. А. Кузьмичева // Общение и диалогов практике общения, воспитания и психологической консультации. – М., 1987. – С. 102-109.
6. Леонтьев А. А. Педагогическое общение / Алексей Николаевич Леонтьев. – М.: Знание, 1979. – 464 с.
7. Хасанбаева Д. Х. Когнитивные механизмы формирования речевых действий: автореф. дисс. на соискание ученой степени канд. психол. наук: спец. 19.00.01 «общая психология, история психологии» / Д. Х. Хасаньаева. – Новосибирск, 1995. – 18 с.
Downloads
Published
25-11-2011
How to Cite
Іліада, Х. С. (2011). The role of communication in developing the speech culture of high school students in teaching humanities. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 553–559. https://doi.org/10.31812/educdim.4633
Issue
Section
Current issues of modern secondary school
License
Copyright (c) 2011 Христові Стіліані Іліада
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.