CASE FRAME AS MEAN OF ORGANIZATION OF COGNITIVE COMPOSITION ACTIVITY OF STUDENTS

Authors

  • V.H. Shcherbyna

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5785

Keywords:

organizational case frame, cognitive activity, perception, composition abilities

Abstract

The prospect of application of organizational case fra m es by development of creative capabilities of students is examined in the article. An author takes the special p la c e f o r model of control after implementation of composition exercises.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 45

References

Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие. М.: Прогресс, 1974. - 392 с.

Пикельная В. С. Теоретические основы управления (школоведческий аспект). - Мед. пособие. М.: Высшая школа, 1990. - 175 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/4637

Рейзенкінд Т. Й. Модульне навчання у формуванні культури мислення вчителя мистецьких дисциплін. Педагогіка вищої та середньої школи; 36. наук, праць № 10. Художньо-педагогічна освіта XXI ст.: теорія, методи, технології. - Кривий Ріг: КДІІУ, 2005. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/5004

Рудницкая О. Г. Музика і культура особистості: проблема сучасної національної освіти. - К.: Віпол, 1998. - 193 с.

Щербина В. Г. Організаційні моделі в управлінні процесом формування композиційних умінь // Рідна школа. - № 7-8. 1999. - С. 50-53.

Щербина В. Г. Система композиционных упражнений в содержании подготовки будущих учителей зобразительного искусства: Дис.... канд. пед. наук: 13.00.04. ИПГІІЮ АГ1Н. - К.: 2000. - 228 с.

Published

26-05-2022

How to Cite

Shcherbyna, V. (2022). CASE FRAME AS MEAN OF ORGANIZATION OF COGNITIVE COMPOSITION ACTIVITY OF STUDENTS. Educational Dimension, 13, 294–300. https://doi.org/10.31812/educdim.5785