ПРОБЛЕМИ ПОШУКУ БАРОКОВОГО ОБРАЗУ У СЛОБОЖАНСЬКОМУ ІКОНОПИСІ

Автор(и)

  • Т.В. Паньок Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6155

Ключові слова:

ukrainian art, icon-painting, Ukrainian Baroque, emblematica, Slobozarahina

Анотація

This article up the problem of formation of Baroque's aesthetics in Slobotuhumi's icon-painting and combination both Dezantinesque and West-European influence in the local icon-painting. The author outlines characteristic paintings peculiar, tigs increasing of emblematic and symbolism at icon - pointing topics.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 68 / PDF downloads: 31

Посилання

Українське бароко // І конгрес Міжнародної асоціації україністів - К.: Видавництво інституту української археології, 1993 - С. 51

Так. наприклад Д. Чижевський згадував, що Г. Сковорода бачив еліблематичний малюнок на "стіні зали" харківського колегіуму, єпископ А. Мацісвич заніс емблематичні малюнки навіть до Ростова, де вони прикрашали браму та двері Ростовського кремля, а Я. Маркович давав збірник емблем "Sumbola et emblemata selecta" (1705 р.) іконописцю для виготовлення образу. За твердженням дослідника ці збірки грали велику роль як у українській літературі проповідях. так і у мистецтві [Д. Чижевський "Філософія Сковороди". - Х.: Прапор, 2004. - С. 39. 63. Д. Чижевський "Українське літературне бароко". - К.: Обереги, 2003. - С. 196].

Миляева Л.С. Мистецтвознавство України (36. наук. праць). Bип. 1. - К.: „Спалах".

Центральний Державний архів України м. Київ, фонд № 1723, 1736 р. спр., 982, арк. 138-139.

Степовик Д. Сучасна українська ікона. 3 іконотворчості Христини Дохват. - К.: Мистецтво, 2003 - С. 304.

У державному архіві Харківської обл. перебуває листування між протоієреєм Покровськаго Собору м. Охтирки, Харківською духовною консисторією та імператорським московським археологічним товариствам про реставрацію трьох картин Мурільйо та про з'ясування дійсного авторства іспанського художника. У ході дослідження реставраторами Рум'янцевського музею м. Москви було з найбільшою долею вірогідності з'ясовано, що ці картини належали скоріше за все школі Мурільйо. ДАХО. ф. 40. оп. 103, спр. 333, 1910 р.

Овсійчук В. Класицизм і романтизм в українському мистецтві. - К.: Дніпро, 2001. - С. 8.

Downloads

Опубліковано

14-12-2006

Як цитувати

Паньок T. (2006). ПРОБЛЕМИ ПОШУКУ БАРОКОВОГО ОБРАЗУ У СЛОБОЖАНСЬКОМУ ІКОНОПИСІ. Educational Dimension, 16(2), 9–15. https://doi.org/10.31812/educdim.6155