SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL FUNDAMENTALS OF MUSICAL DEVELOPMENT OF HEARING IN THE SOLFEGIO COURSE FOR STUDENTS SPECIALTIES "MUSIC"
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6504Abstract
Article is devoted to a problem of development of ear for music, a substantiation of methods and principles of activization of acoustical representations on employment (occupations) of solfeggio for students of musical-pedagogical faculties of higher educational institutions.
Downloads
Metrics
References
Давыдова Е. К вопросу о подготовке преподавателей сольфеджио // Вопросы методики преподавания музыкально-теоретических дисциплин: Сб. статей. - М.: Музыка, 1967. - С. 181-194.
Кириллова В., Попов В. Сольфеджио: Учебное пособие. - Ч. 1. - М.: Музыка, 1986. - 288 с.
Мілка Є.Г., Шевченко М.К. Гармонічне сольфеджіо. - К.: Музична Україна, 1978. - 185 с.
Музыкальная энциклопедия / Гл. ред. Ю.В. Келдыш и др. - М.: Советская энциклопедия, 1981. - Т. 5. - 1056 с.
Незванов Б.А. Интонирование в курсе сольфеджио. - Л.: Музыка, 1985. - 184 с.
Островский А. О преодолении ладовой инерции при восприятии и интонировании современной музыки // Вопросы методики воспитания слуха: Сб. статей. - Л.: Музыка, 1967. - С. 5-27.
Пигров К., Шип В. Сольфеджио для дирижерско-хоровых отделений музыкальных училищ. - М: Музыка, 1970. - 503 с.
Фрейндлинг Г. Слуховой самоконтроль и методика сольфеджио // Вопросы методики воспитания слуха: Сб. статей. - Л.: Музыка, 1967. - С. 28-42.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 I.V. Shevchenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.