MANAGEMENT OF INDICATOR-INSTRUMENTAL EVALUATION OF EFFICIENCY OF PROFESSIONAL AND TECHNICAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Authors

  • L.M. Serheyeva "University of Education Management" NAPS of Ukraine , ЦЕНЗ "Університеті менеджменту освіти" НАПН України

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4812

Keywords:

monitoring, the work, indicator

Abstract

It is a question deals with the need of introducing a system indicators PTUZ effectiveness of active with a view to studying indicators of qualified workers in training. determining the conformity between mand for labour and proposals, improving the educational services market flexibility, its openness to the pedagogical introduction of new technologies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • L.M. Serheyeva, "University of Education Management" NAPS of Ukraine, ЦЕНЗ "Університеті менеджменту освіти" НАПН України

    Candidate of Pedagogical Sciences (PhD), Associate Professor

References

Десятов Т.М. Міжнародний досвід розробки національних кваліфікацій / Г М Десятов // Професійно-технічна освіта. Спецвипуск, - 2007, - С. 6-8.

Жебровський Б.М. Створювати потужний кадровий потенціал. Забезпечити якісну підготовку робітничих кадрів / Б.М. Жебровський // Матеріали Всеукраїнської наради 3 березня 2006 р. - Київ. МОН України; КВПІГУ, 2006. - С 24-34.

Сергеєва Л.М. Моніторинг фахового успіху випускників професійних нав-чальних закладів / Л.М. Сергеєва, Г.Г. Русанов, І.В. ЬІько ; за ред. ЛЛ.Даниленко, Л.М.Сергеєвої. - К.: ТОВ "Стіс Плюс", 2008. - 96 с.

Щербак О. Вивчення стану працевлаштування випускників професійно-технічних навчальних закладів / О.Щербак, Л.Щербак, Л.Голік // Професійно-технічна освіта. 2006. - №1. - С.34-38.

Published

19-05-2022

Issue

Section

Theoretical and psychological and pedagogical support processes of formation of

How to Cite

MANAGEMENT OF INDICATOR-INSTRUMENTAL EVALUATION OF EFFICIENCY OF PROFESSIONAL AND TECHNICAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 30, 78-85. https://doi.org/10.31812/educdim.4812