EDUCATIONAL FOREIGN LANGUAGE SITUATION AS A VARIETY OF PURPOSEFUL COGNITIVE ACTIVITY

Authors

  • А.А. Polyakova Chernihiv State Institute of Economics and Management , Чернігівський державний інститут економіки та управління

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4935

Keywords:

concept formation, cooperation, experience, cognitive, emotional background, motivation, strategy, interactive technology, project

Abstract

The article is focused on the cognition activity intensification problem. Personal orientations are taken into consideration. The new paradigm of student-teacher relations and the new methodology of teachnig languages are considered.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. Відділ сучасних мов. - Страсбург-К.: Ленвіг, 2003. - 261 с.

Володина М. Н. Язык СМИ - основное средство воздействия на массовое сознание // Язык СМИ как объект междисциплинарного исследования: учебное пособие. - М.: Изд-во МГУ, 2003. - С. 9-31.

Левченко Т. И. Мотивация коммуникативной деятельности в процессе обучения неродному язику // Язык и культура. Третья международная конференция. Доклады. - К.,1994. - С. 291-299.

Назаров М. М. Массовая коммуникация в современном мире: методология анализа и практика исследования. - М.: «Эдиториал УРСС», 2002. - 240 с.

Полат Є. Что такое проект? // Відкритий урок. - 2004. - №5-6. - С. 10.

О. Потебня. Думка і слово // Антологія світової літературно-критичної думки. - Львів: Літопис, 1996. - С. 9-23.

Downloads

Published

19-05-2022

Issue

Section

Professional self-development of personality: psychological, pedagogical, social

How to Cite

EDUCATIONAL FOREIGN LANGUAGE SITUATION AS A VARIETY OF PURPOSEFUL COGNITIVE ACTIVITY. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 29, 220-224. https://doi.org/10.31812/educdim.4935