COMPREHENSIVE ACCOMPANYING OF STUDENTS OF DIFFERENT AGE GROUPS

Authors

  • N.A. Prokopenko Secondary school No.15 , Загальноосвітня школа №15
  • O.V. Kisyel Secondary school No.15 , Загальноосвітня школа №15
  • I.B. Kiyanchuk Secondary school No.15 , Загальноосвітня школа №15

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4992

Keywords:

psycho-pedagogical support, psychological adaptation, psycho-pedagogical status, personal achievements, development of the child, emotional condition

Abstract

Compex support of pupis of different age groups provides the mechanism successful psychological adaptation of children to requirements and conditions of the school environment. Support is considered as system of professional work of the director of studies, the psychologist, the teacher, the sociologist, the doctor, directed on creation of socaly-psychological conditions for successfal training and psychologcal development of the chid in system of school interaction.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Александровский Ю.А. Состояния психиической дезадаптации и их

компенсація / Ю.А. Александровский. - М.: Наука, 1976.

Боженко Л.М. Робота шкільної бібліотеки у формуванні позитивної мотивації

на здоровий спосіб життя / Л. М. Боженко // Шильна бібліотека. - 2005. - №2.

-С. 96-100.

Бойченко, Т. Валеологія - мистецтво бути здоровим / Т. Бойченко // Здоров'я

та фізична культура (Шкільний світ). - 2005. - №2. - С. 1-4.

Єргієва Л. Формування культури псих, здоров'я особистості / Л. Єргієва //

Психолог. - 2008. - №21 (309). DOI: https://doi.org/10.1111/j.1468-0491.2008.00401.x

Метеус О.В. Комплексний супровід розвитку учнів / О.В. Метеус. - Волгоград

: «Учитель», 2007. - 122 с.

Практическая психология образования / Под. ред. И.В. Дубровиной. - М. :

Сфера, 1997.

Северина С. Успішна адаптація як умова гармонійного розвитку особистості /

С. Северина // Психолог. - 2008. - № 40 (328) жовтень.

Published

19-05-2022

Issue

Section

Health (physical and mental) is the basis of personal self-development

How to Cite

COMPREHENSIVE ACCOMPANYING OF STUDENTS OF DIFFERENT AGE GROUPS. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 29, 474-476. https://doi.org/10.31812/educdim.4992

Most read articles by the same author(s)