THEORETICAL FUNDAMENTALS COMMUNICATIVE-ACTIVE APPROACH TO LANGUAGE LEARNING

Authors

  • L.S. Tsofal ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5615

Abstract

The article deals with theoretical problems of the approach aimed at enhancing communicative compétence while teaching languages. It also clarifies the rôle of communicative situations in forming communicative compétence.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики: Підручник. - К.: Академія, 2004. - 344 с.

Основы теории речевой деятельности /Под ред. А. А Леонтьева. - М.: Наука, 1974. - 367 с.

Пентилюк М.І. Наукові засади комунікативної спрямованості у навчанні рідної мови // Дивослово. - 1999. - №3. - С. 8 -10.

Скалкин В.Л. Структура устноязычной коммуникации и вопросы обучения устной речи на иностранном языке // Общая методика обучения иностранным языкам: Хрестоматия / сост. Леонтьев А.А. - М.: Рус. яз., 1991. - 360 с.

Словник-довідник з української лінгводидактики: Навчальний посібник / За ред. М.Пентилюк. — К.: Ленвіт, 2003. - 149 с.

ПІелехова Г.Т. Уроки розвитку зв’язного мовлення в старших класах: Посібник для вчителя. - К.: “Альфа-М”, 1996. - 36 с.

Published

26-05-2022

Issue

Section

Articles

How to Cite

THEORETICAL FUNDAMENTALS COMMUNICATIVE-ACTIVE APPROACH TO LANGUAGE LEARNING. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 12, 252-258. https://doi.org/10.31812/educdim.5615

Most read articles by the same author(s)