Improvisation as a means of student creative potential development

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7009

Keywords:

improvisation, dance, self-expression, development, creative potential

Abstract

In the article examined possibility of using the technique of improvisation as developing force, as the meaning of development creative potential of students. as possibilities of transformation previous experience in the new style. Accent belongs on the improvisation technique, which allows to set with itself and outward things to new. realized and more active relations.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Никітін В.Ю. Композиція уроку і методика викладання модерн-джаз танцю / Вадим Юрійович Никітін. - Москва: Один з кращих, 2006. - 253 с.

Никітін В.Ю. Модерн-джаз танець. Етапи розвитку. Метод Техніка / Вадим Юрійович Нікітін. - Москва: Один з кращих, 2004. - 414 с., іл.

Подоляк Л.Г. Психологія вищої школи: [підручник] / Л.Г. Подоляк, В.І. Юрченко. - [2-е вид.]. - К.: Кармеза, 2008. - 352 с.

Шарікон Д.І. Класифікація сучасно! хореографії / Д.І. Шаріков. - К.: Видавець Карпенко В.М., 2008. - 168 с.

Contact quarterly: а vehicle for moving ideas. Biannual journal of dance and improvisation winte/spring 2007. - Vol. 32 NO. 1. - p. 40-46.

Published

14-12-2009

Issue

Section

Articles

How to Cite

Improvisation as a means of student creative potential development. (2009). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 26, 176-181. https://doi.org/10.31812/educdim.7009