Розвиток ідеї толерантності учнівської молоді у вітчизняній педагогічній думці (друга половина ХХ – початок ХХІ століть): проблема періодизації

Автор(и)

  • Тетяна Володимирівна Мотуз Dniprovsʹkyy Oblasnyy Instytut Pislyadyplomnoyi Pedahohichnoyi Osvity , Коммунальное высшее учебное заведение "Днепропетровский областной институт последипломного педагогического образования" , Комунальний вищий навчальний заклад «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1305

Ключові слова:

толерантність, виховання, інтернаціоналізм, гуманізм, періодизація педагогічної думки

Анотація

У статті подано результати аналізу розвитку ідеї толерантності учнівської молоді у вітчизняній педагогічній думці ІІ половини ХХ – початку ХХІ ст. та встановлено періоди її розвитку. Обґрунтовано виділення 3 періодів: І період (50-80-ті роки ХХ ст.) – розвиток ідеї   толерантності в рамках інтернаціонального виховання радянського періоду;
ІІ період (90-ті роки ХХ ст.) – розвиток толерантності в процесі гуманізації й демократизації освітньо-виховного процесу; ІІІ період (початок ХХІ ст. – донині) – активізація впровадження ідей толерантності в процес навчання та виховання учнівської молоді, перебудова освітньої політики України з урахуванням євроінтеграційних процесів.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • автор Тетяна Володимирівна Мотуз, афіліація Dniprovsʹkyy Oblasnyy Instytut Pislyadyplomnoyi Pedahohichnoyi Osvity, Коммунальное высшее учебное заведение "Днепропетровский областной институт последипломного педагогического образования", Комунальний вищий навчальний заклад «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»

    Старший викладач 

     

Посилання

Адаменко О. В. Розвиток педагогічної науки в Україні в другій половині ХХ століття (1950-2000 рр.) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / О. В. Адаменко. – Луганськ, 2006. – 37 с.

Балл Г. О. Орієнтири сучасного гуманізму (в суспільній, освітній, психологічній сферах) / Г. О. Балл. – Київ–Рівне : Видав. Олег Зень, 2007. – 172 с.

Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання : [наук.-метод. посіб.] / І. Д. Бех. – Київ : ІЗМН, 1998. – 204 с.

Гупан Н. М. педагогіки в Україні (історіографічний аспект) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Н. М. Гупан. – Київ, 2001. – 39 с.

Гупан Н. М. Українська історіографія історії педагогіки / Н. М. Гупан. – Київ : А.П.Н., 2002. – 224 с.

Декларація принципів толерантності, схвалена Генеральною конференцією ЮНЕСКО на 28-й сесії в Парижі 16 листоп. 1995 р. // Віче. – № 11 (128). – 2002. – С. 12–13.

Методологічні засади педагогічного дослідження : [монографія] / [авт. кол. : Є. М. Хриков, О. В. Адаменко, В. С. Курило та ін.]. – Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ ім. Тараса Шевченка», 2013. – 248 с.

Сухомлинська О. В. Періодизація педагогічної думки в Україні : кроки до нового виміру / О. В. Сухомлинська // Розвиток педагогічної і психологічної наук в Україні 1992-2002 : зб. наук. праць до 10-річчя АПН України. – Харків, 2002. – Ч. 1. – С. 37-54.

Сухомлинский В. А. Методика воспитания коллектива / В. А. Сухомлинский. – Москва : Просвещение, 1981. – 192 c.

Завантаження

Опубліковано

18-04-2017

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парадигми: історико-педагогічний асп

Як цитувати

Розвиток ідеї толерантності учнівської молоді у вітчизняній педагогічній думці (друга половина ХХ – початок ХХІ століть): проблема періодизації. (2017). Педагогіка вищої та середньої школи, 50, 210-222. https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1305

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають