ПРОБЛЕМИ ВИЯВЛЕННЯ ОБДАРОВАНИХ І ТАЛАНОВИТИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5487Анотація
The article is devoted to research of the problem of revealing of the gifted and talented pupils. The author analysesbriefly the interpretations of the conception of “giftedness”, based not only on intellectual aptitudes, but on a number of otherimportant personality characteristics.
Завантажити
Посилання
Tassel-Baska Joyce Van. The use of aptitude tests for idetifying the gifted: The talent search concept // Roeper Review, 1986-vol. 8-P. 185-189.
Renzulli J.S. What makes giftedness: Re-examining a definition // Phi Delta Kappan, 1978 - vol. 80 - P. 180 - 184.
Sternberg R.J. Beyond IQ. A triarchic theory of intelligence.- New York: Cambridge University Press, 1983.
Montgomery Sharon. Personality characteristics of gifted students // Agate, 1997.— vol. 11— No. 1.— P. 37 — 47.
Haan R.F. Identification of the gifted // Education, 1959.- vol. 80. - No. 3.- P. 135 - 137
Gross Miraca U.M. Exceptionally and profoundly giftedstudents: An underserved population // BrightConnections, 2000 - vol. 18 - No. 4 - P. 3 - 8.
www.nagcbritain.org.uk/giftedness/character.html8. Karen Jones, Day Jeanne. Cognitive similarities between academically and socially gifted students // Roeper Review, 1996, - vol. 18 - No. 4,- P. 270 - 273.390
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2004 N. Telychko

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.