ВЗАЄМОДІЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ТА ЕМОЦІЙНОГО АСПЕКТІВ У ФОРМУВАННІ ЕСТЕТИЧНИХ ПОТРЕБ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

Authors

  • В. Я. Голінська Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ "КРИВОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v33i0.1984

Keywords:

aesthetic necessities, aesthetic necessities’ development, cognitive and emotional components, the structure of aesthetic needs of the future music teachers

Abstract

У статті на основі наукового аналізу праць відомих учених та сучасних дослідників розкрито специфіку взаємодії інтелектуального та емоційного аспектів у вихованні естетичних потреб майбутніх учителів музики.

Ключові слова: естетичні потреби, розвиток естетичних потреб, когнітивний та емоційний компоненти, структура естетичних потреб майбутніх вчителів музики.

The article deals with specificity of interaction of intellectual and emotional in the formation aesthetic needs of the future music teachers. The article includes researches the process of the aesthetic necessities’ development of the future teachers with the help of music.

Key words: aesthetic necessities, aesthetic necessities’ development, cognitive and emotional components, the structure of aesthetic needs of the future music teachers.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Published

27-10-2012

Issue

Section

Obsolete3

How to Cite

ВЗАЄМОДІЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ТА ЕМОЦІЙНОГО АСПЕКТІВ У ФОРМУВАННІ ЕСТЕТИЧНИХ ПОТРЕБ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ. (2012). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 33, C. 421-427. https://doi.org/10.31812/educdim.v33i0.1984